۲۱ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4836403
T T
۰ نفر

نماز عید فطر، شکوه بندگی خدا

۲۱ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4836403
............................................
تهران بزرک ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 21/07/86 داحلی.اجتماعی.عید فطر.
امروز روحها پاک و منزه اند، روحهایی سرشار از خلوص و معنویت که اتحاد را به تصویر کشیده اند.
یک ماه عبادت و بندگی خالص به دور از تعلقات دنیوی، چشمانشان را شستشو داده و دستانشان را برای عبادتی بزرگتر به فراز آسمان بالا برده است.
امروز روزی است که آن هابا روزهای قشنک خدا وداع کرده اند و با سلامی دیگر روزهای پاک دیگری را بر دفتر سبز زندگیشان ورق زده اند.
با آن روزهای قشنگی که بر سفره های بندگی خالق نشسته و به بندگی خود باور داشتند وداع گفته و رکوع و سجده هماهنک و متحدی را به جای می آورند و از خالق می خواهند که تمام روزهایشان بسان ماه مبارک رمضان سرشار از برکت، پاکی و ایمان باشد.
امروز جمعی آمده اند تا روز پیروزی ایمان برنفس را جشن بگیرند و یکپارچه فریاد زنند "الحمدالله علی ما هدانا و له الشکر علی ما اولانا".
آری صدها میلیون مسلمان، پیر و جوان امروز آمده اند تا باچشمانی گریان ماه مبارک رمضان را بدرقه کنند و سی روز تمرین خویشن داری را با برپا کردن نماز شکرانه به تصویر بکشند.
عیدفطر برای آنها شروع دوباره ای است برای بندگی و عبادت، شروعی برای دوباره زیستن در پناه بندگی حق.
آری امروز روز شادی مومنان است، شادی برای اسارت شیطان و آزادی و آزادگی خلق خدا.
امروز مومنان بعد از یک ماه عبادت آمده اند تا با بر پا داشتن نماز پر شکوه عید فطر بار دیگر بندگی خود را به اثبات برسانند.
امروز روز مناجات و درددل های خالصانه خلق خدا با خالق است، امروز دست ها برای یک نیت به سوی آسمان بلند می شود، برای پاک زیست و پاک رفتن.
امروز بعد از طلوع آفتاب نخستین روز شوال، فریاد الله اکبر- الله اکبر- لااله الاالله والله اکبر- الله اکبر - و لله الحمد - الحمدلله علی ما هدانا و له الشکر علی مااولانا که بشارت فرارسیدن عید سعید فطر است، از همه مساجد دنیا، از مکه و مدینه و نجف و کربلا و ایران و فلسطین و ... به گوش می رسد.
این صدا فریاد می زند و تمام انسان ها را فرا می خواند و می گوید که به پا خیزید و سجده شکر خدا را به جای آورید.
امروز عید فطر است و عید فطر بدرقه ای است بر ماه رمضان. در چنین روزی روزه گرفتن حرام است و گویی پس از یک ماه اطاعت از پروردگار همگان در ضیافتی که از سوی پروردگار تدارک دیده شده، شرکت می کنند.
اگرچه نماز عید فطر واجب نیست، اما تمام مسلمانان بویژه آنان که موفق به روزه گرفتن شده اند، شرکت در نماز عید فطر را بر خود "مستحب" می دانند.
امروز مسلمانان جهان شکوه بزرک و زیبایی را به تصویر کشیده اند، شکوهی بیادماندنی.
امروز بعد از طلوع آفتاب، انسان هایی با قلب هایی آکنده ازایمان و امید، شاد و مسرور، با قدم هایی استوار و امیدوار به رضای خداوند سبحان، در محل ها و مراکز برپایی نماز عید فطر حضور می یابند و نماز عید را اقامه می کنند.
بی شک آنان که درماه مبارک رمضان میهمان خدا بودند، برباز بودن درهای بهشت در این ماه واقف بودند و شب پرعظمت قدر را به راز و نیاز با خدای خود پرداختند، دوری از گناهان را تمرین کردند وبراستی رمضان را گذرانیدند و ازمعنویت این ماه که شب قدرش به تنهایی از هزار ماه بالاتر است، استفاده کردند، زمینه سرنوشت خوبی را که رضایت خداوند حرف اول را در آن می زند، برای خود فراهم کرده اند. ک/4 تهرام/7257/687 شبک 1562 شماره 013 ساعت 06:52 تمام
۰ نفر