۱۹ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4835886
T T
۰ نفر
................................................................
گناوه ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/7/86 داخلی.اقتصادی.کشتارگاه.
فرماندارگناوه گفت:مشکل کشتارگاه سنتی این شهرستان که ازوضعیت نابسامانی برخوردار است، لاینحل مانده و باید برای آن چاره اساسی اندیشیده شود.
تیمور یزدانشناس پنجشنبه در جلسه بررسی طرح شهر و روستای سالم افزود: باتوجه به اینکه فرآورده های گوشتی در سبد غذایی مردم نقش اساسی دارد باید این فرآورده ها درمحیطی کاملا بهداشتی باشد و به دور از هرگونه آلودگی تهیه و توزیع شود.
به گزارش ایرنا وی گفت:مدتهاست که حرف از تغییر مکان کشتارگاه فعلی این شهرستان زده می شود و در جلسات مختلف پیرامون آن بحث و گفت وگو می شود اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدام مثبتی دراین زمینه انجام نشده است.
فرماندار گناوه تاکید کرد که باید در یک نشست تخصصی با حضور دستگاه های ذیربط راهکاری اساسی برای تغییر محل کشتارگاه این شهرستان و سرمایه گذاری با مشارکت بخش خصوصی ارایه شود و در کوتاهترین زمان به وضعیت نابسامان کنونی پایان داده شود.
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان گناوه هم گفت: هم اینک فاضلاب این کشتارگاه دچار مشکل شده و آلودگی زیست محیطی ایجاد کرده است.
دکترمجتبی کریمی افزود: باتوجه به اینکه کشتارگاه شهرستان در محیط شهر گناوه قراردارد،ادامه این وضعیت می تواند پیامدهای ناگوار بهداشتی به همراه داشته باشد.
وی گفت:محیط ذبح دام ها وامکانات موجود دراین کشتارگاه نیزبسیار نامناسب است که وضعیت غیر بهداشتی این محیط را تشدید کرده است.
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان گناوه گفت: وسایل نقلیه ای که برای حمل گوشت از کشتارگاه به بازار از آنها استفاده می شود هم غیربهداشتی است و وانت بارهای روباز و غیراستاندارد است که در مسیر تردد امکان هرگونه آلودگی فرآورده های گوشتی وجود دارد.
وی گفت: برای حفظ سلامت مردم هرچه سریع تر باید در رفع این مشکل حیاتی اقدام شود.
شهرستان گناوه با 83 هزار نفر در شمال استان بوشهر قرار دارد.ک/2 637/681/675 شماره 275 ساعت 12:47 تمام
۰ نفر