۶ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4827665
T T
۰ نفر
...................................................................
پاریس، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/07/86 خارجی.اجتماعی.فرانسه.خودرو.کنترل.درآمد.
بنا به اظهارات خانم "میشل الیوماری" وزیر کشور فرانسه رادارهای کنترل سرعت خودرو در فرانسه سال گذشته علاوه بر نقشی که در کاهش تلفات و تصادفات جاده ای داشته اند، 350 میلیون یورو نیز برای دولت درآمد داشتند.
به گزارش ایرنا از پاریس ، وزیرکشورفرانسه گفت: بخشی از این درآمدها به شهرستانهای محل استقرار این رادارها تخصیص خواهد یافت.
وی با اشاره به پیش بینی تخصیص این تسهیلات مالی در بودجه سال 2008 میلادی گفت: دولت فرانسه از محل این درآمدها برای سال 2007 میلادی به میزان 15 میلیون یورو و برای سال 2008 میلادی حدود 30 میلیون یورو به شهرستانها تخصیص خواهد داد.
هم اکنون دولت فرانسه در محورهای بین شهری این کشور500 رادار ثابت نصب کرده و قراراست 120 رادار دیگر به آنها اضافه کند.
فرانسه در بین 27 کشور اروپایی ازحیث میزان تلفات جاده ای در مقام هفتم ایستاده و امیدوار است بتواند در زمینه کنترل و کاهش تلفات جاده ای به صدر این لیست ارتقا یابد.
سوئد ماهیانه با داشتن 59 کشته بر اثرتصادفات جاده ای، انگلیس با61 کشته و هلند با 93 کشته در همین مدت به ترتیب کمترین تلفات جاده ای را دربین کشورهای اروپایی دارند.
تا سال 2002 میلادی تصادفات رانندگی در محورهای فرانسه سالانه هشت هزار کشته برجای می گذاشت.
دولت راست گرای فرانسه زمانی که قدرت را در این سال بدست گرفت، کاهش تلفات جاده ای را در اولویت برنامه های خود قرارداد.
فرانسه با تشکیل کمیته های کارشناسی مجرب و تدوین و ابلاغ برنامه های ویژه توانست هرساله از میزان این تلفات انسانی بکاهد که میزان آن اکنون به زیر 5 هزارنفررسیده است.
تعیین میزان صفر درصد الکل برای رانندگان اتوبوس، روشن کردن چراغهای جلوی خودرو هنگام رانندگی در روز در خارج از شهر، تغییر در نحوه احتساب تلفات جاده ای، ایجاد مرکز آموزش امنیت جاده ای ، انتشار نقشه جاده های فرانسه به صورت سی دی و مشخص کردن میزان خطر در هر یک از مسیرها، افزایش کنترل هوایی جاده ها بویژه در مسیرهای شلوغ، ازجمله اقدامات جدید این کمیته برای کاهش تلفات جاده ای بشمار می رود.
فرانسه دارای 360 هزار کیلومتر جاده بین استانی و 600 هزار کیلومتر جاده روستایی است.
اروپام2092/270/ 1388 شماره 239 ساعت 16:25 تمام
۰ نفر