۲۲ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4818528
T T
۰ نفر
.....................................................
آتن، خبرگزاری جمهوری اسلامی 22/06/86 خارجی.سیاسی.ترکیه.قبرس "تاسوس پاپادوپلس" رییس جمهوری قبرس روز پنجشنبه گفت: ترکیه با سیاست- هایی که در قبال مساله قبرس اتخاذ می کند، مسوول حل نشدن مساله دیرینه این کشور است.
خبرگزاری قبرس (سینا) روز پنجشنبه از نیکوزیا پایتخت قبرس گزارش داد: رییس جمهوری (بخش جنوبی و یونانی نشین ) قبرس با اشاره حل نشدن مساله قبرس و ارایه طرحهایی خارج از اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل متحد برای حل مساله قبرس، گفته است که آنکارا با سیاستهای نادرست خود در قبال مساله قبرس و با ایجاد موانع مختلف از حل مساله دیرینه قبرس جلوگیری کرده است.
وی ترک های قبرس را هم در حل نشدن مشکل این کشور دارای مسولیت هایی دانست و تصریح کرد:مساله قبرس بر مبنای طرحهای شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا قابل حل است و باید برای حل این مساله از نکات مثبت در این طرحها بهره گرفت.
وی افزود: یونانیان قبرس خواهان حل عادلانه و پایدار مساله قبرس بر مبنای تصمیمات سازمان ملل متحد و قوانین حاکم بر اتحادیه اروپا هستند و دولت قبرس نیز در این زمینه گام بر می دارد.
قبرس در سال 1974 با ورود ارتش ترکیه به بخش شمالی آن، عملا به دو بخش تقسیم گردید و از آن زمان تاکنون تمام تلاشهای سازمان ملل متحد برای حل این مساله و اتحاد مجدد دو بخش قبرس با شکست مواجه شده است.
شبد/1270/1080/1501 شماره 483 ساعت 21:21 تمام
۰ نفر