۲۲ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4818496
T T
۰ نفر
..................................................................
شهرکرد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 22/06/86 داخلی.فرهنگی. گردشگری.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از پوشش خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز"شهرکرد" در بخش گردشگری تقدیر کرد.
"اسفندیار حیدری پور"روز پنجشنبه دربازدید از بخشهای مختلف خبری ایرنا در شهرکرد، نقش رسانه ها را در ترویج فرهنک گردشگری و معرفی جادبه های گردشگری بسیار ارزشمند و مهم دانست.
وی در این دیدار همچنین ضریب اشغال تخت هتل های استان در تابستان امسال را86 درصد ذکر کرد و گفت:ضریب اشغال تخت هتلها در استان نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد یافته است.
حیدری پور افزود: در زمان حاضر 11 هتل و پنج مهانسرا و هتل آپارتمان با ظرفیت حدود400 تخت دراستان فعال است و احداث پنج هتل جدید از سوی بخش خصوصی در استان از برنامه های کاری این سازمان است.
وی افزود:طبیعت بکر ، آب و هوای مطبوع و افزایش زیرساخت های گردشگری در منطقه،شمار ورود گردشگر به این استان را امسال نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داده است.
رییس سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری، به تصویب چهار منطقه ملی گردشگری در سفر ریاست جمهوری به استان اشاره کرد و گفت: یکی از این مناطق ویژه گردشگرپذیر، منطقه "شیدا" می باشد که زمین این منطقه از اداره کل منابع طبیعی استان تملک شده است.
حیدری پور افزود:در طرح شهرک شیدا در منطقه سامان و در حاشیه زاینده رود به وسعت 130 هکتار ، تمامی امکانات تفریحی،اقامتی، فضای سبز و شهرک بازی ویژه گردشگران داخلی و خارجی احداث خواهد شد.
وی افزود: هزینه طرح شهرک گردشگری شیدا900 میلیارد ریال برآورد هزینه شده است که بخش خصوصی در آن سرمایه گذاری می کند.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری یکی از قطبهای گردشگری منطقه جنوب غربی کشور است.ک/3 3759/671/543 شماره 451 ساعت 18:11 تمام
۰ نفر