۱۱ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4811314
T T
۰ نفر
......................................................................
شیراز ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/6/86 داخلی.فرهنگی.شیراز.هند.
سفیر هند در ایران و شهردار شیراز در دیداراخیر خود با یکدیگر درشیراز، بر خواهر خواندگی دو شهر شیراز و پونای هند تاکید کردند.
به گزارش دریافتی روز یکشنبه ایرنا،منبیر سینک singh manbir سفیر هند در ایران در این دیدار، ایجاد روابط اقتصادی دولت متبوع خود و شیراز را به عنوان مرکز فعالیت های تجاری جنوب ایران و بازدید از جاذبه های گردشگری شیراز را از دلایل مهم سفر خود به شیراز عنوان کرد و گفت:امیدوارم اینچنین ملاقات هایی بتواند در تقویت بیشتر روابط نقش موثری داشته باشد.
وی با اشاره به نزدیکی های فرهنگی بین مردم کشور ایران و هند که از گذشته وجود داشته است، گفت: امیدوارم دانشجویان ایرانی در دانشگاههای هند پس از مراجعه به ایران، با شناخت مناسبی که از هر دو کشور دارند، روندهمکاری های دوجانبه را تسریع بخشند.
به گزارش خبرنگارخبرگزاری جمهوری اسلامی و به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، سفیر هند در این دیدار وعده داد تا موضوع خواهرخواندگی شیراز و شهر پونای هند را مورد پیگیری قرار دهد.
سفیر هند گفت: باتوجه به جمعیت و جایگاه علمی شیراز، شهر پونا به عنوان گزینه ای مناسب برای خواهر خواندگی با شیراز پیشنهاد می شود.
مهران اعتمادی شهردار شیراز نیز در این دیداربه تشریح موقعیت جغرافیایی و اقتصادی شیراز پرداخت و بخش های مستعد سرمایه گذاری بین شیراز و هند را توضیح داد.
شهر پونا از ایالت مهاراشترا در جنوب غربی هند واقع شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، سفیر هند در مدت سفر به شیراز با نماینده ولی فقیه درفارس و مسوولان اتاق بازرگانی دیدار و از برخی آثار فرهنگی، تاریخی شیراز و استان فارس نیز بازدید کرد.ک/1 7382/515/675 شماره 544 ساعت 17:33 تمام
۰ نفر