۷ شهریور ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4809432
T T
۰ نفر
................................................................
بیرجند ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/06/86 داخلی.اجتماعی.عمرانی.هفته دولت.
به مناسبت هفته دولت 90 طرح عمرانی و خدماتی در مراسمی درشهرستان درمیان استان خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی فرماندار درمیان در این مراسم گفت: این طرحها با هزینه 70 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، ملی، ملی استانی شده، مناطق محروم و اعتبارات دهیاری ها هزینه شده است.
"سید علیرضا حسینی" افزود: این طرحها در بخش های مختلف کشاورزی، منابع طبیعی، راه، مخابرات و خدمات شهری می باشند.
وی آبرسانی به پنج روستای درمیان، چهار طرح آموزشی، طرحهای مخابراتی، کارگاه تجمیعی قالیبافی، راه اندازی نمایندگی بازرگانی و مرکز مخابرات منصورآباد را از جمله طرحهای هفته دولت در شهرستان درمیان ذکر کرد.
وی همچنین برپایی نمایشگاه عملکرد و وظایف ادارات شهرستان درمیان را از دیگر برنامه های هفته دولت در این شهرستان برشمرد.
وی گفت: تاکنون 400 میلیارد ریال از اعتبارات بنگاههای کوچک و زودبازده به این شهرستان اختصاص یافته است.
مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان جنوبی نیز در مراسم افتتاح طرحهای مزبور گفت: 20 طرح مخابراتی با سرمایه گذاری پنج میلیارد و 204 میلیون ریال در شهرستان درمیان به بهره برداری رسید.
"محمدرضا حاجی محمدی"، ارتقا وتوسعه مراکزمخابرات روستایی، تاسیس و توسعه سایت BTS تلفن همراه، تاسیس و توسعه شبکه دیتا، تاسیس و توسعه دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی (ICT) را از جمله این طرحها ذکر کرد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی هم در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به روستاهای نوغاب و هندوالان افزود: آبرسانی به این روستاها از مجتمع آبرسانی فخرود با 770 خانوار به بهره برداری رسید.
"علی اکبر بسکابادی"گفت: تاکنون برای مجتمع آبرسانی فخرود یک میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: 28 طرح آموزشی طی هفته دولت در این استان به بهره برداری رسید.
"کاظم اولیایی"افزود: این طرحها با زیر بنای 13 هزار و 862 متر مربع و هزینه 31 میلیارد و 100 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی اجرا شد.
وی گفت: از این تعداد چهار طرح آموزشی در شهرستان درمیان با 17 کلاس درس و زیربنای 2315 مترمربع و هزینه چهار میلیارد و 17 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره ) خراسان جنوبی هم گفت: 10 کارگاه تجمیعی قالیبافی با هزینه 300 میلیون ریال دراین استان به بهره برداری رسید.
"محمد اکبری"افزود: دراین کارگاهها 100 نفر مشغول کار شده اند که 50 درصد آنان مددجو می باشند.
استاندار خراسان جنوبی هم درمراسم افتتاح دبیرستان چهارکلاسه بخش قهستان درمیان و در جمع مردم این بخش گفت: علاوه بر مسلمانان شیعه، مسیحیت و اهل سنت نیز معتقد به ظهور حضرت مهدی (عج ) هستند اما شاید در کیفیت ظهور اختلافاتی وجود داشته باشد.
"سید صولت مرتضوی" افزود: ما شیعیان با استناد به آیات و روایاتی که از نبی اکرم (ص ) به ما رسیده و ازسر استدلال و معرفت به ظهورآخرین منجی بشریت، حضرت مهدی موعود (عج ) اعتقاد داریم.
وی گفت: حضرت مهدی (عج ) آخرین ذخیره الهی است که جهان را پر از عدل و داد می کند.
وی با بیان اینکه دین اسلام دین کاملی است افزود: تفکر شیعی، مترقی ترین تفکر حاکم در جهان اسلام است. ک/2 665/664/640 شماره 188 ساعت 16:54 تمام
۰ نفر