۳ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4804461
T T
۰ نفر
...................................................................
بم ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 03/05/86 داخلی.اقتصادی.کشاورزی.وام.
مدیر جهاد کشاورزی بم گفت: پرداخت تسهیلات بازسازی بخش کشاورزی در این شهرستان هنوز انجام نشده است.
قنبر لشگری روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: بر اساس مصوبه ستاد راهبری بازسازی بم قرار بود 290 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان منطقه جهت بازسازی بخش کشاورزی پرداخت شود.
وی با اشاره به اینکه مقرر شده 140 میلیارد ریال از این میزات تسهیلات امسال پرداخت شود گفت: بانک عامل به دلیل عدم وصول تسهیلات قبلی قادر به پرداخت این مبلغ نشده است.
او افزود: اعتبارات بخش کشاورزی در زمینه امور دام، باغبانی، زراعت، مکانیزاسیون، آب و خاک، منابع طبیعی و آبخیزداری هزینه خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی بم راکد ماندن فعالیت باغداران، عدم آبرسانی مناسب به باغها، خشکیدگی درختان خرما و عدم اجرای حصارکشی باغها را از پیامدهای منفی عدم پرداخت تسهیلات ذکر کرد.
وی گفت: هشت هزار هکتار از باغهای این منطقه تحت تاثیر پیامدهای منفی زلزله قرار گرفته اند. او افزود: پرداخت این تسهیلات از محل اعتبارات بازسازی است و هیچ ارتباطی به وزرات جهاد کشاورزی ندارد.
وی ادامه داد: امسال از محل اعتبارات جاری 60 میلیارد ریال در بخشهای قنا، آب و خاک و طرحهای زیربنایی شهرستان بم هزینه می شود.
18 هزار هکتار باغ خرما در بم وجود دارد که سالیانه بطور متوسط 80 تا 120 هزار تن محصول از آن برداشت می شود.ک/3 7444/600/660 شماره 681 ساعت 19:08 تمام
۰ نفر