۳ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4804271
T T
۰ نفر
......................................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 03/05/86 داخلی.سیاسی.وزیراطلاعات.
"غلامحسین محسنی اژه ای" وزیر اطلاعات شناسایی سرشاخه های داخلی و رسانه ای و عوامل مرتبط با هاله اسفندیاری و کیان تاجبخش را تایید کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، در حاشیه نشست روز چهارشنبه هیات دولت ، خبرنگاران سوالات متعددی ازوزیر اطلاعات پرسیدند، از جمله خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به اعترافات هاله اسفندیاری و کیان تاجبخش، پرسید که "آیا واقعا سرشاخه هایی در محافل رسانه ای وجود داشته و با آنها برخورد شده است ؟" محسنی اژه ای پاسخ داد: بله.
خبرنگاران پرسیدند: مصداق آنها را نمی گویید؟ وزیر اطلاعات پاسخ داد: سوالی که ایشان پرسیدند، پاسخش همین است.
یکی از خبرنگاران پرسید: اعلام می شود؟ محسنی اژه ای گفت: انشاء الله.
وزیر اطلاعات در پاسخ به این پرسش که آیااحتمال دارد دامنه آن به برخی احزاب برسد؟، گفت: این نوع تقسیم بندی ها غلط است.
یکی از خبرنگاران سوال کرد: تا کی باید در زندان بمانند؟ وی پاسخ داد: آن را قاضی باید بگوید.
خبرنگاری درباره تخفیف مجازات آنها درقبال همکاری سئوال کرد.
وزیر اطلاعات گفت: بحث همکاری با ما نیست. ماده 22 قانون مجازات اسلامی و ماده 25 قانون مجازات اسلامی ، پیش بینی کرده اگر احیانا یک متهم درزمان تحقیقات ، با دستگاه قضایی و سیستم اطلاعاتی و انتظامی همکاری کند، به طور طبیعی در مجازات او، قانون تخفیف قائل شده است.
محسنی اژه ای افزود: هنوز که به دادگاه نرفته اند که تخفیفی داده شود یا نشود، ولی این مواد قانونی، نوع همکاری را بر نوع و میزان تنبه مجرمین موثر می داند.
وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره نامه مادران سه دانشجوی دانشگاه امیرکبیر به رییس قوه قضائیه و ادعای شکنجه آنها گفت: قطعا چنین چیزی نیست. اصلا شرایط زندان و نوع رفتار زندانبانان این گونه نیست که به زندانیان بویژه به دانشجویان فشار بیاورند.
وزیر اطلاعات در جواب به پرسشی درباره محتوای نامه مادران دانشجویان امیرکبیر گفت: این که آنها مطالبی نوشته اند، بحث دیگری است اما پاسخ این پرسش شما این است که قطعا چنین چیزی نیست.
وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت کسانی که در فرار شهرام جزایری نقش داشتند، گفت: پرونده آنها خیلی وقت است که تحویل قوه قضائیه شده است.
محسنی اژه ای در جواب به خبرنگاری که از تشکیل ستاد انتخابات در وزارت اطلاعات پرسید،گفت:ظاهرا شماوزارت اطلاعات را باوزارت کشوراشتباه گرفته اید.
وزیر اطلاعات در عین حال اظهار داشت:ما همیشه در مسائل امنیتی باید به روز باشیم. هر چقدر به انتخابات نزدیکتر شویم ، در عمل به وظایف ذاتی خود باید به روزتر باشیم.
اقتصام.1553-1344/ 1324 شماره 491 ساعت 14:51 تمام
۰ نفر