۳ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4804217
T T
۰ نفر
...................................................................
مشهد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 03/05/86 داخلی.اجتماعی.نمایشگاه نمایشگاهی از آثار نفیس خطی، هنری ومطبوعاتی با موضوع حضرت علی (ع) با عنوان "همای رحمت" روز چهارشنبه در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برپا شده است.
این نمایشگاه به مناسبت ولادت امام علی (ع) برگزار شده و در آن کتب خطی و چاپی، آثار هنری، اسناد تاریخی، عکس و مطبوعات قدیمی، تمبر، کارت پستال، به نمایش درآمده و پایگاههای اینترنتی مرتبط معرفی شده است.
سرپرست روابط عمومی سازمان کتابخانه ها و موزه های آستان قدس اسناد، کتب و مطبوعات به نمایش درآمده را آثار برگزیده از میان مجموعه های بسیار نفیس خطی و هنری این سازمان عنوان کرد.
سید عباس مرجانی گفت: این مجموعه آثار می تواند به عنوان پایگاه بسیار غنی علمی و هنری مورد استفاده محققان و پژوهشگران علوم دینی و مذهبی قرار گیرد.
به گفته وی، در بخش کتاب شناسی حضرت علی (ع) بیش از 300 نسحه کتاب به زبانهای فارسی، عربی، انگلیسی و اردو وجود دارد.
وی علاوه بر منابع دیداری، شنیداری و معرفی پایگاههای اینترنتی در نمایشگاه مقاله ها، ویژه نامه های مطبوعاتی و اسناد تاریخی مربوط به برگزاری جشن های میلاد این امام همام در دوره قاجار را نیز از منابع ارزشمند پژوهشی ارائه شده در آن عنوان کرد.
وی افزود: در بخش آثار خطی و هنری نیز تابلوهای نقاشی بسیار نفیسی از گنجینه مخطوطات و تمبرها و کارت پستال های بسیار زیبایی از گنجینه تمبر و اسکناس در معرض دید عموم قرار گرفته است.
وی مجموعه ای از عکسهای قدیمی که از آیین های جشن و سرور فرخنده زادروز حضرت علی (ع) در شهرهای مختلف چون نجف اشرف، کربلا، کوفه و مشهد گرفته شده را از دیگر بخشهای این نمایشگاه عنوان کرد.
این نمایشگاه از امروز بمدت پنج روز تا هشتم مرداد ماه پذیرای علاقمندان است.ک/1 2713/663/659 شماره 435 ساعت 14:03 تمام
۰ نفر