۳ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4804187
T T
۰ نفر
.....................................................................
یاسوج ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 3/5/86 داخلی.اجتماعی.مسکن.
مدیر کل تعاون کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساماندهی افراد و اقشار واجد شرایط جامعه برای واگذاری زمین رایگان با اجاره 99 ساله که شامل افراد بدون مسکن و اقشار محروم و کم درآمد است در قالب تعاونی در این استان آغاز شد.
مهندس مرتضی رهنما چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از واگذاری زمین به افراد و اقشار واجد شرایط،تسهیلات ساخت مسکن نیزبه آنان اعطا می شود.
وی گفت:سقف تسهیلات اعطایی به متقاضیان ساخت مسکن حداقل 140 میلیون ریال است و حداقل سهم آورده هر متقاضی 20 درصد از هزینه ساخت و ساز است.
رهنما اظهار داشت: افراد واجد شرایط در قالب تعاونیهای کارگری، کارمندی و آزاد توسط اداره تعاون ساماندهی و برای دریافت زمین رایگان با اجاره 99 ساله به سازمان مسکن و شهرسازی این استان معرفی می شوند.
وی عنوان کرد: متاهل و یا سرپرست خانوار بودن، دریافت نکردن هیچگونه تسهیلات دولتی مسکن در گذشته، نداشتن مسکن و پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا از مهمترین شرایط دریافت زمین رایگان با اجاره 99 ساله و تسهیلات ساخت و ساز مسکن است.
رهنما ابراز داشت: این طرح ویژه مناطق شهری است و در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد اجرا نمی شود و مهلت ثبت نام از افراد واجد شرایط نیز تا 18 مردادماه جاری است.
مدیر کل تعاون کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمام افراد بدون مسکن این استان که ساکن شهرها هستند و از هیچگونه تسهیلات و یا امکانات دولتی برای ساخت و یا تامین مسکن استفاده نکرده اند، می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی ir.taavon.www و تکمیل فرم مربوط و ارایه آن به ادارات تعاون از مزایای ویژه این طرح بهره مند شوند.
رهنما گفت: افرادی که عضو تعاونیهای مسکن کارگری و کارمندی هستند نیز می توانند ضمن تکمیل فرم اینترنتی و دریافت معرفی نامه در تعاونی مسکن اداره مربوط ثبت نام و سپس به اداره تعاون این استان مراجعه کنند. ک/3 2759/563/675 شماره 407 ساعت 13:46 تمام
۰ نفر