۲۸ تیر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4797637
T T
۰ نفر
...................................................
توکیو، خبرگزاری جمهوری اسلامی 28/04/86 خارجی.ژاپن.اسفندریاری.تاجبخش.سیاسی.
تلویزیون سراسری ژاپن (ان.اچ.کی )، روز پنجشنبه گزارش داد: تلویزیون دولتی ایران در برنامه ای، اعترافات دو فرد ایرانی - آمریکایی را که به جرم جاسوسی در این کشور بازداشت هستند، پخش کرد.
به گزارش ان.اچ.کی، تلویزیون دولتی ایران، چهارشنبه شب این برنامه را که به "هاله اسفندیاری" کارشناس بخش خاورمیانه در یک موسسه مطالعاتی بزرک در واشنگتن و "کیان تاجبخش" مشاور انستیتو دموکراسی اختصاص داشت، پخش کرد این گزارش می افزاید: دو شهروند آمریکایی که هم اینک در ایران در بازداشت بسر می برند، به جاسوسی و تلاش برای براندازی دولت ایران متهم هستند.
این شبکه تلویزیونی افزود: خصومت میان آمریکا و ایران بدنبال بازداشت اسفندیاری و تاجبخش، به همراه دو فرد دیگر آمریکایی - ایرانی در سال جاری افزایش یافته است.
به گزارش ان.اچ.کی، این دو فرد بازداشت شده در برنامه روز چهارشنبه به سوالات پاسخ می گفتند و اعلام کردند که آنها افراد دانشگاهی و متفکران ایرانی را برای شرکت در نشستهایی در آمریکا دعوت و به آنها برای ارتباط با دولت آمریکا کمک می کردند.
این گزارش می افزاید: "شان مک کورمک" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که این کشور خواستار آزادی فوری چهار شهروند آمریکایی بازداشت شده در ایران است.
شبد/آساق/2/280/1460 شماره 028 ساعت 07:40 تمام
۰ نفر