۲۵ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4797118
T T
۰ نفر
........................................................
الجزیره ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/05/86 خارجی.الجزایر.لبنان.اسراییل.
"عبدالناصر" از سرمقاله نویسان روزنامه معتبر "الشروق الیومی" (عربی زبان ) الجزایر، اقدام شجاعانه اخیر سید حسن نصرالله را موجب احساس شرمساری در میان سران عرب خواند.
به گزارش ایرنا، سرمقاله روز پنجشنبه این روزنامه با عنوان "نصرالله بار دیگر آنها (رهبران عرب ) را شرمسار کرد" آمده است: رهبر حزب الله با هشدار اخیر خود به اسراییل هم "ترس را به اردوی دشمن، و هم خجالت را به اردوگاه های رهبران عرب فرستاد".
سرمقاله نویس الشروق نوشت: او (سید حسن نصرالله ) نه پادشاه ، نه شاه ، نه امیر ، نه رهبر ، نه رییس و نه فرمانده نظامی است او یک شهروند عرب با درجه "سید" است که بینی اسراییل و آمریکا و کسانی که او را به ماجراجویی متهم کردند به خاک مالید و خود نیز ثمره آن را برداشت کرد".
"اکنون او پس از یک سال از "پیروزی" و یا "عدم شکست" خود بازگشته تا سطح مبارزه طلبی خود را بالا ببرد و اسراییل را تهدید کند که اگر یکبار دیگر بخواهد به لبنان تجاوز کند به شکست سختی دچار خواهد شد".
"صریحا باید گفت که سید حسن نصرالله توانست رعب و وحشت را به اردوگاه طرف دیگر (اسراییل ) منتقل کند همچنانکه شرمساری را نیز به اردوگاه رهبران عربی منتقل کرد که همچنان در برابر اجسادی که در بصره و غزه پراکنده شده است در رویای نزدیکی به آمریکا بسر می برند".
سرمقاله نویس سپس با اشاره به وضعیت متحدان آمریکا در منطقه از جمله دولت فواد سنیوره در لبنان و محمود عباس در فلسطین تلویحا از نحوه تعامل برخی رهبران دینی عرب با سیاست های آمریکا انتقاد کرده و پرسیده است: آمریکا واقعا برای لبنان و فلسطین چه کرده است ؟ وضع امروز عراق چگونه است ؟ نویسنده با اشاره به کمک 30 میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل نوشته است بی تردید و همچنان که تاریخ جنایات اسراییل نشان داده است این کمک ها صرف قتل عام هموطنان محمود عباس و فواد سنیوره وحتی حادث الضاری خواهد شد.
سرمقاله نویس الشروق نتیجه گرفته است: "تاریخ به تنهایی شهادت خواهد داد که اسراییل از سال 1948 همواره به وعده های (تخریب و جنایت ) خود عمل کرده و نیز شهادت خواهد داد که سید حسن نصرالله نیز به آنچه گفته و وعده داده عمل کرده است اما بقیه کشورهای عربی حتی دارای شهامت وعده دادن نیز نیستند چه رسد به وفای به وعده هایی که هرگز نداده اند." خاورم/380/1366 شماره 406 ساعت 15:48 تمام
۰ نفر