۲۵ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4797080
T T
۰ نفر
..............................................................
مسکو، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/05/86 خارجی.سیاسی.روسیه.خبرنگار.آمریکا یک روزنامه نگار معروف روس، وضعیت فعلی آمریکا را با توجه به مشکلات اقتصادی و بدهی های سرسام آور، با دوره پیش از فروپاشی شوروی قابل مقایسه دانست.
"میخاییل لئونتیف" سردبیر هفته نامه روسی "پروفیل" روز پنجشنبه در گفتگو با رادیو "مایاک" روسیه گفت: آمریکا از نظر شاخص های اقتصادی و پولی، وضع بدهی هایش و وضعیت تعهدات دولت فدرال ورشکسته است.
وی گفت: تعهدات دولت آمریکا، حتی با اجرای سیاست های عالی اقتصادی و مادی و انجام اصلاحات قابل اجرا نیست.
لئونتیف با اشاره به این که آمریکا هنوز از لحاظ حقوقی ورشکسته نیست گفت: علت این امر، استفاده این کشور از اعتماد به اقتصاد خود و گرفتن وام های بیشتر می باشد.
این خبرنگار روس و مجری یک برنامه سیاسی شبکه اول تلویزیون روسیه،گفت: اعتماد به اقتصاد آمریکا نامحدود نیست و زمانی که این اعتماد از بین برود آن کشور دچار بحران شدید خواهد شد.
در ادامه این گفتگو "لئونتیف" به سخنان اخیر "دیوید واکر" رییس بخش تحقیقات نظامی کنگره آمریکا که از وجود شباهت های فراوان بین وضعیت کنونی دولت آمریکا و عوامل ازهم پاشیدگی امپراطوری رم باستان سخن گفته اشاره کرد و افزود: این وضعیت آمریکا بیشتر به سالهای پیش از فروپاشی شوروی شباهت دارد و باید در انتظار "گورباچف آمریکایی" بود.
دولت آمریکا حدود 9 تریلیون دلار بدهی دارد که شش برابر پول در گردش نزد مردم آمریکا می باشد.
وضعیت اقتصادی نابسامان آمریکا بویژه بروز مشکلات در بخش مسکن توسط بانکها، باعث سقوط قیمت سهام در روزهای اخیر در سطح جهانی شده است.
اروپام355/2242 شماره 368 ساعت 14:46 تمام
۰ نفر