۲۶ تیر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4796586
T T
۰ نفر
.....................................................................
تهران،خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/04/86 داخلی.اجتماعی.بهداشت.هموفیلی.
وزارت بهداشت و سازمان انتقال خون از سوی محاکم قضایی موظف شدند به عنوان وارث حقوقی مدیریت های گذشته سازمان های خود ، از بیماران هموفیلی عذرخواهی کنند.
به گزارش روزسه شنبه خبرنگار ایرنا به نقل ازروابط عمومی کانون هموفیلی ایران، واحد اجرای احکام در رسیدگی به پرونده بیماران هموفیلی روز گذشته در مورد قسمت سوم حکم دادگاه مبنی بر عذرخواهی رسمی از974 نفر از خواهان پرونده و اعاده حیثیت از آنان از سال 84 که پس از صدور اجرایی راکد مانده بود، به سازمان انتقال خون و وزارت بهداشت اخطار داد.
براساس این گزارش ، سازمان انتقال خون و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک ماه مهلت دارند تا این حکم را اجرا کنند.
کانون هموفیلی ایران درگزارش خود تاکیدکرد: اگرچه عذرخواهی از بیماران هموفیلی بر عهده مسوولانی قرار گرفته که هیچ نقشی در به وجود آوردن مشکل بیماران هموفیلی نداشته اند ، اما از آنجا که سازمان انتقال خون و وزارت بهداشت هردو خواندگان این پرونده هستند ، به عنوان شخصیت های حقوقی این پرونده، به صورت قانونی میراث دار عملکرد مسوولان دوره گذشته خود هستند.
کانون هموفیلی ایران اعلام کرد "این کار نه تنها خدشه ای به شخصیت حقوقی مدیران جدید وارد نمی کند که یک افتخار بزرک در کارنامه دولت نهم در رابطه با تمکین به احکام قضایی و قانون در حوزه حقوق شهروندی است".
درشکایت 974 نفر از بیماران هموفیلی که براثر استفاده از خون های آلوده به بیماری های ایدز و هپاتیت مبتلا شدند، وزارت بهداشت و سازمان انتقال خون مقصر شناخته شدند و محکوم به پرداخت دیه خسارت و عذرخواهی از این بیماران شدند.
قسمت اول این حکم که مربوط به پرداخت دیه وخسارت به بیماران و بازماندگان آن است، سال 84 از سوی محاکم قضایی به اجرا درآمد.
اجتمام/9119/1611 شماره 615 ساعت 16:57 تمام
۰ نفر