۲۱ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4793140
T T
۰ نفر
نداشت ......................................................................
شیراز ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 21/5/86 داخلی.فرهنگی.هنری.حوزه هنری.
روابط عمومی حوزه هنری استان فارس اعلام کرد:چهارمین جشنواره استانی تئاتر ماه، در بخش نمایشنامه نویسی و کارگردانی، هیچ اثری راشایسته دریافت رتبه اول ندانست.
به گزارش دریافتی روز یکشنبه ایرنا، در سایر بخش های این جشنواره شامل طراحی، موسیقی متن و بازیگری نفرات برتر این جشنواره معرفی شدند.
بنا به این گزارش،در بخش طراحی چهره پردازی از لیلا زارع به سبب طراحی نمایش های "بگرد تا بگردم" وفرشادتندنویس طراحی چهره نمایش "قرمزو دیگران" با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی، مشترکا تقدیر شد.
بر اساس این گزارش، در بخش طراحی صحنه نیز از محمد جواد صفایی، طراح صحنه نمایش "آوای باد" تقدیر کتبی شد و از گلناز صفوی نیزطراحصحنه نمایش " قرمز و دیگران"با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی و در طراحی لباس نیز از بهنام ثمرده طراح لباس نمایش "کبوتری ناگهان" تقدیر شد.
این گزارش افزوده است: در بخش موسیقی متن، از مهدی زارع سازنده موسیقی متن نمایش "قرمز و دیگران"و از مهدیا علیزاده سازنده، موسیقی زنده واجرای قطعات آوازی نمایش"روایت تعزیه با طعم لایت" به ترتیب بصورت کتبی و با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی، تقدیر شد.
این گزارش حاکی است:در بخش بازیگری نیز، هیات داوران به سبب حضور چشمگیر و بازی های نزدیک بانوان هنرمند، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به شش نفر از بازیگران زن اهدا کرد.
در بخش بازیگری مرد،لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه سوم بازیگری مرد، مشترکا به حسین عظیمی بازیگر نمایش "رقص کاغذپاره ها" و سعید بصیری بازیگرنمایش "قرمز و دیگران" اهدا شد.
در این بخش همچنین اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به وحید زره پوش بازیگر " نمایش قرمز و دیگران"، احمد راستگو بازیگر نمایش " رقص کاغذپاره ها" و پیام کارنامه بازیگر نمایش "بگرد تا بگردم" به عنوان برگزیدگان رتبه دوم بازیگری اهدا شد و سهیل مستجابیان نیز به عنوان رتبه اول بازیگری نمایش "بگرد تا بگردم" معرفی شد.
در بخش بازیگری خردسال نیز، لوح تقدیر و هدیه نقدی به علیرضا امینی و ملیکا جهانخواهان، بازیگران خردسال نمایش های "بگرد تابگردم" و "قرمز و دیگران" اهدا شد.
در بخش نمایشنامه نویسی این جشنواره،ازهادی امامی مقدم به دلیل پرداختن به یک ایده خلاق و نزدیک شدن به ساحت داستان پردازی نوگرایانه و امید به کنکاش تجسس بیشتر در شیوه های منطق روایتگری دراماتیک در نمایشنامه "خ" تجلیل شد.
و در این بخش نیز، نمایش سجاد افشاریان باعنوان"روایت تعزیه با طعم لایت" و نمایش " ونمایش حسین توحیدی با عنوان "روایت تعزیه با طعم لایت"به ترتیب رتبه سوم و دوم نمایش نامه نویسی را کسب کردند ودراین بخش نیزهیات داوران هیچ اثری را شایسته دریافت جایزه ندانست.
دربخش کارگردانی این جشنواره، به دلیل مدیریت نسبتا مناسب هنری در تولید یک اثر و همچنین هدایت گروه از حسین توحیدی کارگردان نمایش"بگردتا بگردم" تقدیرشدومقام سوم کارگردانی به رسول صحت،کارگردان نمایش" قرمز و دیگران " ومقام دوم کارگردانی به محمد جواد صفایی، کارگردان نمایش "آوای باد" تعلق گرفت.
در این بخش، هیات داوران هیچ اثری را شایسته دریافت رتبه اول کارگردانی ندانست.
درادامه گزارش حوزه هنری فارس آمده است:هیات داوران، سه نمایش این جشنواره را با عنوان های " آوای باد" از لامرد، " قرمز و دیگران" و "بگرد تا بگردم" ازشیراز رابرای راهیابی به چهارمین جشنواره تئاتر ماه کشور که آذرماه امسال برگزار خواهدشد، برگزید.ک/1 679/675 شماره 465 ساعت 17:50 تمام
۰ نفر