۲۰ تیر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4791718
T T
۰ نفر
...................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 20/04/86 داخلی.سیاسی.سخنگوی دولت.
"غلامحسین الهام" سخنگوی دولت در ادامه نشست خود با خبرنگاران ، گفت : بهترین راه قانونی و معقول برای رژیم صهیونیستی، تن دادن به تحقق یک دولت و نظام فلسطینی است.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ، الهام با اشاره به فرا رسیدن سالروز جنک 33 روزه رژیم صهیونیستی با حزب الله لبنان و شکست این رژیم در برابر حزب الله افزود: اگر رژیم صهیونیستی به چنین امری تن ندهد فضای تحولات موجود در منطقه به این سمت حرکت می کند و شتاب آن فزاینده است.
الهام با بیان این که بهترین راه در مقابل رژیم صهیونیستی تن دادن به اراده ملتها است افزود: افق تحولات امروز فلسطین اشغالی، با وجود فتنه ها و توطئه ها ، همه حکایت از آن دارد که اراده مستحکم ملتها، پاسخ نهایی را به استکبار خواهد داد.
وی با بیان این که رژیم صهیونیستی فلسفه وجودی ندارد افزود: این رژیم در صورت تن ندادن به اراده ملتها، بیش از پیش دچار مشکل خواهد شد.
الهام با اشاره به این که جنک 33 روزه یک جنک از قبل طراحی شده توسط رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و با هدف حذف حزب الله از منطقه بود ، افزود : رژیم صهیونیستی این اقدام را با یک تهاجم گسترده نظامی علیه یک گروه سیاسی - نظامی آغاز کرد ولی نتیجه این جنک ، برخلاف تصورات این رژیم برعکس شد.
سخنگوی دولت افزود : در این جنک محاسبات مادی آنها همه برهم خورد و ثابت شد که این محاسبات همه چیز نیست و اراده جدی ملتها برای استقلال و رهایی موجب برهم خوردن تحلیل های یکسویه می شود.
الهام تاکید کرد: در این جنک حزب الله در یک مقاومت حماسی، توطئه و حمله غیرانسانی و غیرقانونی رژیم صهیونیستی را خنثی کرد و موجب شکست افتضاحآمیز این رژیم شد و اختلافاتی در بین سردمداران آن ایجاد کرد.
سخنگوی دولت با بیان این که " ملتها ماندنی هستند و تاریخ ملت فلسطین و لبنان مشخص است" ، تصریح کرد : نتیجه جنک 33 روزه نشان می دهد که مسیر جهان به سمت دیگری است و آن "عدالت، برابری واقعی دولتها، صلح و ثبات مبتنی بر عدل و برابری و انسان دوستی است" و اگر رژیم اشغالگر قدس از این موضوع درس گرفت می تواند خود را از آسیب های آن نیز خلاص کند.
* اخراج 21 مسوول کاروان از عربستان و ضرب و شتم دیپلمات ایرانی این مقام دولت همچنین درارتباط با سوالی مبنی بر اخراج 21 تن از مسوولان کاروانهای ایرانی از عربستان سعودی و ضرب و شتم دیپلمات ایرانی در کویت نیز گفت : بهتر است مساله مسوولان کاروانها را از طریق سازمان حج و زیارت و وزارت فرهنک و ارشاد اسلامی پیگیری کنید تا آنان اطلاعات دقیق تری به شما ارایه کنند.
الهام در پاسخ به سوال دوم نیز گفت: قواعد قانونی در ارتباط با کشورها و حقوق دیپلماتیک محترم است و ما نیز به آنها احترام می گذاریم و آن را اجرا می کنیم.
وی تاکید کرد: حفظ و دفاع از حقوق دیپلماتیک و حقوق شهروندان وظیفه وزارت امور خارجه و به ویژه معاونت کنسولی این وزارتخانه است و وزارت امور خارجه نیز از حقوق شهروندان دفاع خواهد کرد.
سخنگوی دولت همچنین درپاسخ به سوالی مبنی بر امکان ارتباط بین توقیف روزنامه هم میهن و اظهارات رییس دفتر رییس جمهوری مبنی بر خروج از موضع سکوت نیز گفت : اظهار نظرهایی را که من نمی دانم چه بوده و چه چیزی بوده است ، نمی توانم پاسخ دهم و نمی توانم نقل ها را ملاک قرار دهم.
الهام افزود: نمی توانم با اتکا به نظرات ، اظهار نظری کنم و بنده به عنوان سخنگوی دولت در این خصوص اظهار نظر نکرده ام.
ادامه دارد...
سیام.1436-م.الف / 1344 شماره 565 ساعت 17:13 تمام
۰ نفر