۱۸ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4791247
T T
۰ نفر
.....................................................................
توکیو، خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/05/86 خارجی.ژاپن.لسوتو.ایدز.سیاسی.
"کنث موهلابی تسئکائو" وزیر امور خارجه کشور آفریقایی لسوتو خواستار ارتقای سطح کمک های ژاپن برای پیشگیری از گسترش ایدز به ویژه دربین جوانان این کشور شد.
به گزارش خبرگزاری کیودو، تسئکائو روزپنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در توکیو، همچنین خواستار ارتقای سطح کمک ژاپن به این کشور برای مبارزه با خشکسالی در این کشور آفریقایی شد.
به گزارش ایرنا به نقل از کیودو، وی با اشاره به ارایه کمک های ژاپن در زمینه های تجهیزات ایمن سازی و دارویی به این کشور، خواستار ادامه روند ارایه این کمک ها شد.
وی، گفت: میزان سرایت بیماری ایدز در لسوتو در سطح 23 درصد و سن مرک و میر افراد بر اثر این بیماری بین 15 تا 45 سال است که این آمار برای این کشور بسیار بالا است.
وی ابراز امیدواری کرد که ژاپن در زمینه آموزشی و همچنین در بخش منابع انسانی همکاری های خود در این خصوص را با لسوتو افزایش دهد.
به گزارش کیودو، نشست خبری وزیرامورخارجه لسوتو به دنبال دیدار "شینزو آبه"و "بثاوئل پاکالیثا موسیسیلی" نخست وزیران ژاپن و لسوتو برگزار شد.
نخست وزیر لسوتو دراین دیدار از عضویت دایم ژاپن در شورای امنیت سازمان ملل و نیز مواضع این کشور در قبال اتباع ربوده شده ژاپنی توسط نیروهای امنیتی کره شمالی حمایت کرد.
"Tsekoa Mohlabi Kenneth " " Mosisili Pakalitha Bethuel" آساق/280/1543 شماره 459 ساعت 18:28 تمام
۰ نفر