۱۸ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4791242
T T
۰ نفر
...............................................................
یزد ، ابرکوه ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/05/86 داخلی.اقتصادی.تسهیلات.اشتغال.
مدیرکل کار وامور اجتماعی استان یزد گفت: 440 میلیارد ریال اعتبار برای تسهیلات خوداشتغالی شهرستان ابرکوه اختصاص یافت.
" سید حسن صفوی" در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال ابرکوه به خبرنگار ایرنا افزود: این میزان تسهیلات مربوط به بخش های صنعتی ، کشاورزی و خدماتی است ، که باتوجه به مصوبات جلسه کارگروه استان،محدودیتی برای پرداخت به متقاضیان ایجاد اشتغال وجود ندارد.
وی اضافه کرد: 20 درصد از این تسهیلات بعنوان سرمایه در گردش واحدهای تولیدی ، 20 درصد نیز برای پرداخت معوقه بدهی های واحدهای صنعتی شهرستان ابرکوه است و بقیه برای ایجاد فرصت های شغلی جدید اختصاص داده شده است.
مدیر کل کار و امور اجتماعی استان یزد تصریح کرد: تاکنون یکهزار و 307 پروژه در ابرکوه تقاضای 265 میلیارد ریال تسهیلات نموده اند که به بانکهای عامل معرفی شدند و درصورت جذب این میزان تسهیلات ، امکان اشتغال دو هزار و 88 نفر در این منطقه فراهم می شود.
صفوی با اشاره به مصوبه دولت درمورد بازنشستگی پیش از موعد کارگران نیز گفت: کارگران مشاغل سخت و زیان آور استان یزد که مطابق مصوبه 20 سال خدمت متوالی و یا 25 سال متناوب داشته باشند ، با ارائه درخواست ضمن دریافت 30 روز حقوق بازنشسته می شوند.
وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی احداث مجموعه ورزشی کارگران در شهرهای یزد ، اردکان ، مهریز و میبد خبر داد و اظهار داشت: هزینه این طرحهای ورزشی بالغ بر شش میلیارد ریال و مصوبه استانی هیات دولت است که در سال 87 به بهره برداری می رسد.
صفوی گفت: 150 هزار نفر کارگر در 2600 کارخانه و واحدهای صنعتی و 50 هزار نفر نیز در واحدهای صنفی استان یزد مشغول بکار هستند. ک/3 7539/ 1027/546 شماره 454 ساعت 18:14 تمام
۰ نفر