۶ تیر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4785353
T T
۰ نفر
...................................................
شهرری ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 06/04/86 داخلی.اجتماعی.دادسرا.
فرماندار شهرستان ری گفت: شهید بهشتی تنها رییس قوه قضاییه نبود، بلکه جهت گیری انقلاب را نیز هدایت کرد.
صفرعلی براتلو روز چهارشنبه در دیدار باجمعی از قضات در دادسرای عمومی انقلاب شهرستان ری به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران صدیق و باوفایش، موجب تثبیت انقلاب اسلامی شد.
وی افزود: از مهمترین اهداف و شعارهای دکتر بهشتی مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم بود که قضات امروز ادامه دهنده راه بهشتی هستند.
براتلو گفت: شهید بهشتی متفکر و روشنگر بود و با دیدگاه هوشمندانه همواره توطئه ها را خنثی و دربرابر دشمنان انقلاب و نظام ایستادگی می کرد.
وی ادامه داد: دشمنان با شهادت بهشتی و یارانش به خیال خود قصد ریشه کنی و نابودی نظام جمهوری اسلامی را داشتند که بار دیگر در نقشه شوم خود با شکست مواجه شدند.
در این دیدار رییس دادگستری شهرستان ری نیز گفت: عدم آگاهی مردم از مسائل قضایی یکی از مشکلات این قوه در زمان حاضر است.
خسرو عقیلی بهنام افزود: مردم باید به جایگاه قضایی و حداقل قوانین مملکتی آشنا باشند تا دچار مشکلات نشوند.
وی خاطرنشان کرد: شناخت نسبت به قوانین کشور و آموزش آن باید از دوره مدرسه آغاز شود تا جوانان و نوجوانان با آشنا شدن با قوانین بویژه در زمینه صدور و قانون چک در زندگی خود با مشکل روبرو نشوند.
بهنام اظهار داشت: در کشور یک میلیاردو 300 میلیون نفری چین در سال شش میلیون پرونده تشکیل می شود، اما در ایران با جمعیت 70 میلیونی سالانه 11 میلیون پرونده در دادگستری تشکیل می شود که این آمار بسیار بالا است.
وی یادآور شد: مردم با آگاهی از حقوق خود با دادگستری و دادگاه درگیر نخواهند شد، زیرا اکثر پرونده ها ریشه در ناآگاهی دارد. ک/2 7303/1644/684 شماره 297 ساعت 25:13 تمام انتهای پیام C06.19-25-13
۰ نفر