۲۸ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4780168
T T
۰ نفر
..................................................................
تهران بزرک، خبرگزاری جمهوری اسلامی 28/03/86 داخلی.اجتماعی. زلزله.
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد:احتمال وقوع زمین لرزه مجدد در تهران وجود ندارد.
"مازیار حسینی" عصر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: زمین لرزه عصر امروز هیچ ربطی به گسلهای تهران ندارد و گسلهای لرزه ای جنوب قم (احتمالا گسل کوشک نصرت ) را فعال کرده است.
وی افزود: برهمین اساس اگر احتمال وقوع پس لرزه های مجدد را داشته باشد بر روی این گسل اتفاق افتاده و تهران را تهدید نمی کند.
حسینی با بیان اینکه در زمین لرزه عصر امروز حتی گسل شهرری نیز فعال نشده است خاطرنشان کرد از آنجا که تهران برروی گسلهای لرزه ای قرار دارد خوب است شهروندان همواره آمادگی مقابله با زلزله را داشته باشند.
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تاکید براینکه تهران عصر امروز فقط زلزله را حس کرد گفت: این زلزله مشابه اتفاقی بود که بر اثر زمین لرزه ی گچور در سال 83 اتفاق افتاد و ربطی به تهران نداشت.
وی در عین حال گفت: لازم است شهروندان در هنگام وقوع کوچکترین لرزه ها در شهر، در ساختمانهای دو طبقه به فضای باز و حیاط مراجعه کرده و در ساختمانهای چند طبقه کنار ستونهای ساختمان پناه بیاورند.
حسینی خاطرنشان کرد، پس از زمین لرزه عصر امروز این سازمان به عنوان استان معین شهر قم ارتباطهای لازم با استانداری و ستاد حوادث غیر مترقبه استان قم برقرار کرد تا در صورت نیاز اقدام های لازم را انجام دهد.
شبد/ 7245/1528/1856 شماره 312 ساعت 02:21 تمام انتهای پیام C28.07-02-21
۰ نفر