۲۵ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4775664
T T
۰ نفر
...........................................................
دهلی نو، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/03/86 خارجی.فرهنگی.سیاسی.گزارش.هند.حیدرآباد.حرمین در پی انفجار حرمین امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) در شهر سامرا عراق، گروه های مختلف شیعه و سنی شهر حیدرآباد هند روز جمعه با برگزاری راهپیمایی گسترده، خشم و انزجار خود را از این اقدام تروریستی، به گوش جهانیان رساندند.
به گزارش ایرنا از دهلی نو، "انجمن عزاداران ایالت آندراپرادش" با صدور بیانیه ای با محکوم کردن این اقدام که برای دومین مرتبه در 15 ماه گذشته روی داده این هتک حرمت را تنها برای راه اندازی جنک مذهبی در عراق دانستند.
در این بیانیه آمده است این دسیسه دشمنان هرگز به موفقیت نخواهد رسید زیرا اتحاد شیعه و سنی محکم تر از آن است که بتوان آنها را از یکدیگر جدا نمود.
"انجمن فیض پنج تن" با صدور بیانیه ای این واقعه را محکوم و کشورهای اسرائیل، آمریکا و گروه القاعده را مسئول این حادثه دانست.
"کمیته سیرت الزهرا" اعلام داشت که جلسه عمومی در محکومیت بمب گذاری حرمین امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) برگزار نموده و در پایان یادداشتی به فرماندار ایالت، "رامشور تاکهور" ارایه تا وی مراتب غم و اندوه جامعه شیعیان را به دولت مرکزی اعلام و دولت هند آن را به دولت عراق منتقل نماید تا بدین وسیله تدابیر بیشتری برای تامین امنیت اماکن مذهبی اتخاذ نمایند.
مولانا سید "تقی رضا عابدی" در سخنرانی خود با محکوم نمودن بمب گذاری حرمین عسکریین (ع)، نیروهای بیگانه را عامل بمب گذاری این حادثه دانسته و ابراز داشت تا زمانیکه نیروهای اشغالگر از عراق خارج نشوند حملات تروریستی متوقف نخواهد شد.
"جعفر حسین" دبیر انجمن جعفری با محکوم کردن واقعه بمب گذاری این اقدام را کار آمریکایی ها دانسته و گفته است که بدون شک با این کار کینه و نفرت مسلمانان جهان نسبت به آمریکا دوچندان خواهد شد.
وی در ادامه سازمان ملل را نیز مورد حمله قرار داده و آن را بازیچه قدرت های بزرک دانست.
آساق./310./ شماره 265 ساعت 29:16 تمام انتهای پیام C25.51-29-16
۰ نفر