۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4754806
T T
۰ نفر
...............................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 20/02/86 داخلی.اقتصادی.قاچاق.کالا.جریمه.
ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با صدور اطلاعیه ای، جریمه قاچاق کالاهای مکشوفه در تمام نقاط مرزی و داخل کشور، مصوب قانون بودجه سال 86 را اعلام کرد.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: به منظور حمایت از تولیدات داخلی و کمک به روان سازی تجارب قانونی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جرائم مربوط به قاچاق مکشوفه در تمام نقاط مرزی و داخل کشور اعلام می شود.
در این اطلاعیه در مورد کالاهای قاچاق ورودی جرائم زیر اعمال خواهد شد: - کالاهای مورد نیاز و ضروری مصرف در صورت کشف، ضبط مال و جریمه معادل دو برابر قیمت کالا، - کالاهای غیر ضروری در صورت کشف ، ضبط مال و جریمه معادل پنج برابر قیمت کالا، - کالاهای غیرمجاز و ممنوعه (مانند مشروبات الکلی و غیره ) در صورت کشف، انهدام و ضبط مال و جریمه معادل 10 برابر قیمت کالا.
بر اساس این اطلاعیه، در سال 86 جریمه کلیه مشروبات الکلی مکشوفه براساس هر لیتر حداقل معادل 300 هزار ریال و یا 10 برابر قیمت جهانی هر لیتر(مشروط بر این که از 300 هزار ریال کمتر نباشد) دریافت و به حساب خزانه واریز خواهد شد.
همچنین در پرونده های منجر به صدور حکم محکومیت در مورد قاچاق و فروش مشروبات الکلی علاوه بر جریمه 10 برابر قیمت بین المللی، کلیه اماکن و وسایط نقلیه که برای تهیه، حمل و نگهداری، توزیع و فروش مشروبات الکلی و قاچاق از آن استفاده می شوند، مصادره و درآمد آن پس از فروش به خزانه واریز می شود.
دراین اطلاعیه در مورد کالاهای قاچاق خروجی نیز جرائم زیر اعمال خواهد شد: - کالاهای عمومی در صورت کشف ، ضبط مال و جریمه معادل دوبرابر قیمت کالا، - کالاهای یارانه ای و یا تولید شده از مواد اولیه یارانه ای در صورت کشف، ضبط مال و جریمه معادل پنج برابر قیمت کالا، - قیمت کالاهای یارانه ای متناسب با قیمت در کشورهای منطقه و قیمت بین المللی با پیشنهاد سازمان های مربوطه دولتی و تصویب ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین خواهد شد .
در پایان این اطلاعیه تصریح شده است: کلیه کالاهای قاچاق که در داخل کشور نیز کشف می شود، مشمول مفاد قاچاق کالاهای ورودی اجزا ( ورودی ) و (خروجی ) می باشند.
فراهنک 1070/ 1144 شماره 174 ساعت 57:11 تمام انتهای پیام C20.11-57-02
۰ نفر