۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4754682
T T
۰ نفر
...................................................................
شاهرود، خبرگزاری جمهوری اسلامی 20/02/86 داخلی.سیاسی.مجلس.
مخبر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: استقبال گسترده مردم از رییس جمهوری در سفرهای استانی، برای مردم جهان معنی دار است.
کاظم جلالی در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود افزود: همبستگی دولت و مردم در این سفرها هرچه بیشتر به نمایش گذاشته می شود.
وی با اشاره به سفر قریب الوقوع رییس جمهوری به استان سمنان اظهار امیدواری کرد که سفر رییس جمهوری به استان که به عنوان حسن ختام مرحله اول سفرهای استانی رییس جمهوری محسوب می شود، منشاء خیر و برکت برای مردم این منطقه باشد.
او تصریح کرد عملیات آغاز احداث نیروگاه گازی شاهرود همزمان با سفر رییس جمهوری به این شهرستان آغاز می شود.
به گفته نماینده شاهرود در مجلس شورای اسلامی، این نیروگاه که از دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری به این شهرستان است با اعتبار 850 میلیون یورو احداث می شود.
او احداث سدهای کالپوش و نعیم آباد و اجرای بخشی از شبکه فاضلاب را ازجمله طرحهای مهم دردست اجرا دراین شهرستان ذکر کرد.
نماینده مردم شاهرود درمجلس شورای اسلامی همچنین گفت:مطالعات احداث سد "چهلدختران" و سد مجن به اتمام رسیده است.
وی با اشاره به فعالیتهای صورت گرفته برای استخراج معادن پتاس افزود: بابهره برداری از این معادن زمینه پیشرفت منطقه طرود و رفع مشکلات مردم این منطقه محروم فراهم می شود.
او در ادامه با اشاره به شروع به کار دوره سوم شوراهای اسلامی شهر و روستا از اعضای این نهاد خواست با همدلی برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.
فرماندار شاهرود نیز در این نشست گفت: با بهره برداری از طرحهای در دست اقدام، مشکل اشتغال این شهرستان مرتفع می شود.
به گزارش ایرنا، مجتبی رحیمی افزود: با بهره برداری از کارخانه های سیمان بیارجمند، آلومینیوم میامی، کارخانه کک، مرحله دوم سیمان شاهرود، مس عباس آباد و پتاس تعداد زیادی از بیکاران این شهرستان جذب این کارخانه ها می شوند.
فرماندار شهرستان شاهرود، بااشاره به پیگیریهای انجام شده برای راه اندازی فرودگاه این شهر گفت: هم اکنون هیچ مشکلی برای راه اندازی این فرودگاه وجود ندارد.
او با بیان اینکه مبلغ 600 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی درکمیته بانکهای استان برای شهرستان شاهرود مصوب شده گفت:270 میلیارد ریال از این مبلغ تا کنون در این شهرستان جذب شده است.
رحیمی بااعلام تشکیل ستاد نظارت بر طرحهای عمرانی در شهرستان شاهرود، از مسوولان خواست هرچه سریعتر نسبت به جذب اعتبارات اشتغالزایی در فرصت چند ماهه باقی مانده اقدام کنند.
وی با اشاره به نقش سرمایه گذاری در اشتغالزایی و رونق این شهرستان افزود: ستاد جذب سرمایه گذاری برای رفع مشکلات سرمایه گذاران و فراهم کردن تسهیلات مناسب برای آنها در این شهرستان تشکیل شده است.
فرماندار شاهرود در ادامه با اشاره به فعالیت دوره سوم شوراهای اسلامی شهر و روستا از برگزیدگان این دوره خواست از تجربیات اعضای شوراهای اسلامی دوره های قبل در رفع مشکلات شهر و مردم استفاده کنند.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالروز فتح خرمشهر خواستار مشارکت همه دستگاهها در بزرگداشت این روز شد.
امام جمعه کلاته خیج نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات این شهر خواستار احداث سد کلاته خیج و راه میامی به کلاته خیج شد.
در پایان جلسه شورای اداری مراسم معارفه روسای شوراهای اسلامی شهرهای شاهرود، بسطام، میامی، بیارجمند، کلاته خیج و مجن و رییس پارک علمی-فناوری استان سمنان برگزار شد.
جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود با حضور ائمه جمعه شهرهای شاهرود، میامی، کلاته، اعضای شورای اداری و نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی در فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.ک/2 1600/690 شماره 422 ساعت 23:16 تمام انتهای پیام C20.16-23-41
۰ نفر