۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4754656
T T
۰ نفر
....................................................
رشت، خبرگزاری جمهوری اسلامی 20/02/86 داخلی.اجتماعی.بنیادشهید.
همایش دانشجویان شاهد و ایثارگر استان گیلان روز پنجشنبه با حضور مدیرکل آموزش عالی سازمان بنیاد شهید و امور ایثار گران کشور، استاندار و جمعی از مسوولان و روسای دانشگاههای گیلان در مجتمع فرهنگی و رفاهی زیباکنار رشت برگزارشد.
در این همایش یک روزه که بیش از یک هزار نفر از دانشجویان دختر و پسر شاهد و ایثارگر گیلان شرکت داشتند، از 17 دانشجوی نمونه شاهد و ایثارگر دانشگاههای استان گیلان قدردانی شد.
" حسن صحرایی" مدیرکل آموزش عالی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در این همایش با تاکید بر کسب موفقیتهای علمی و ارتقای سطح دانش دانشجویان شاهد و ایثارگر، خواستار تلاش بیشتر آنان در این عرصه شد.
وی اضافه کرد: سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تلاش دارد تا زمینه های مناسب ارتقای سطح علمی و آموزشی فرزندان شاهد و ایثارگر را فراهم کند.
صحرایی اظهار داشت: دانشجویان شاهد و ایثارگر هیچ مشکل علمی در دانشگاهها ندارند و بر اساس ارزیابیهای انجام شده، توان علمی آنان در مقایسه با میانگین سایر دانشجویان در دانشگاههای کشور بالاتر است.
وی دلیل موفقیت دانشجویان شاهد و ایثارگر در مقایسه با سایر دانشجویان را نداشتن حاشیه سیاسی و فرهنگی عنوان کرد.
مدیرکل آموزش عالی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: کشور امروز نیازمند استفاده از خدمات علمی و مدیریتی فرزندان شاهد و ایثارگر است، زیرا آنان حامیان اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند و برای این نظام هزینه داده اند.
صحرایی تاکید کرد: این دانشجویان باید با افزایش سطح علمی و نشان دادن توان مدیریتی خود، بتوانند به عنوان مدیران آینده کشور نقش مهمی داشته باشند.
وی یاد آور شد: یکی از اقدامات سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران ایجاد کلاسهای کمک آموزشی با هدف ارتقای سطح دانش و بنیه علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر است.
وی گفت: در این زمینه دانشگاهها نقش موثری در برپایی کلاسهای آموزشی و تقویتی دارند و سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران هم سرانه اعتباری خوبی در این زمینه در نظر گرفته است.
مدیر کل آموزش عالی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از مسوولان دانشگاههای گیلان بویژه آزاد اسلامی خواست تا در این زمینه با این سازمان همکاری بیشتری داشته باشند.
رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان هم در این همایش بر ضرورت توجه بیشتر به رفع مشکلات تحصیلی و افزایش بنیه علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر تاکید کرد.
"غلامعلی جعفرزاده" گفت: سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات دانشجویان شاهد و ایثارگر خواهد کرد و هرچه در توان داشته باشد در این راه هزینه می کند.
وی اظهار داشت: فرزندان شاهد و ایثارگر نیز باید هرچه در توان دارند در زمینه آموزش علم و دانش تلاش کنند، زیرا اداره این نظام نیاز به انسانهای دلسوز و متعهد و متخصص دارد و در این میان چه کسانی بهتر از فرزندان شاهد و ایثارگر هستند.
وی یاد آور شد: در استان گیلان بیش از دو هزار و 200 دانشجو شاهد و ایثارگر در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی دولتی و آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند.
استاندار گیلان هم در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس بر ضرورت حفظ ارزشهای اسلامی تاکید کرد.
"علی عبداللهی" آموزش علم و دانش و ارتقای سطح علمی فرزندان شاهد و ایثارگر را فرصتی برای تولید علم و شکوفایی کشور ارزیابی کرد.
وی گفت: همه باید تلاش کنیم تا با فراهم آوردن شرایط مناسب، زمینه های رشد علمی فرزندان شاهد و ایثار گر را فراهم کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به دستیابی دانشمندان ایرانی به انرژی صلحآمیز هسته ای اشاره و آن را موفقیتی بزرک در عرصه علمی کشور عنوان کرد که به همت دانشمندان جوان کشور و ایثارگری و پایداریهای خانواده های شاهد و ایثارگر انجام شد.ک/2 516/690 شماره 474 ساعت 42:17 تمام انتهای پیام C20.17-42-41
۰ نفر