۳۱ فروردین ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4740529
T T
۰ نفر
...................................................................
کوالالامپور، خبرگزاری جمهوری اسلامی 31/01/86 خارجی.اندونزی.سیاسی.آمریکا.
رییس مجلس اندونزی از اقدام دخالت جویانه مجلس آمریکا در دعوت از گروههای حامی استقلال پاپوآ ابراز تاسف کرد.
به گزارش روز جمعه ایرنا از جاکارتا، "آگونک لاکسونو" با ابراز تاسف از اقدام یکی از نمایندگان مجلس آمریکا در دعوت از گروه های حامی استقلال پاپوآ گفت : اگر مجلس آمریکا واقعا می خواهد از پاپوآ اطلاعات دقیقی داشته باشد باید به صورت رسمی از دولت اندونزی درخواست کند.
" آنان می توانند مستقیما به اندونزی سفر کرده و از نزدیک شرایط را ببینند." به نوشته مطبوعات اندونزی ، لاکسونو تاکید کرد که این اقدام سناتور آمریکایی به حساب دولت این کشور گذاشته نمی شود زیرا این کشور رسما اعلام کرده است که از استقلال پاپوآ حمایت نمی کند و این منطقه را بخشی از اندونزی می داند.
در حالی که اندونزی از زمان استقلال در سال 1945 ، پاپوآ را بخشی از قلمرو خود دانسته است اما این استان تا سال 1962 در کنترل هلندی ها باقی ماند.
در همان سال میان اندونزی و هلند موافقت نامه نیویورک امضا شد که اداره پاپوآ ابتدا به سازمان ملل و سپس با انجام همه پرسی در سال 1963 به اندونزی واگذار شد.
مردم استان پاپوآ که به صورت قبیله ای و باحفظ سنتهای محلی زندگی می کنند ، همواره با دولت مرکزی اندونزی برای استقلال در حال درگیری و کشمکش بودند.
حاصل این درگیریها ، اعطای خود مختاری ویژه به پاپوآ در سال 2001 توسط دولت اندونزی است که بطور کامل به اجرا در نیامده و عامل کشمکش بین رهبران محلی و دولت مرکزی شده است.
آساق 335 شماره 300 ساعت 39:18 تمام انتهای پیام C31.18-39-17
۰ نفر