۲۳ فروردین ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4735362
T T
۰ نفر
......................................................................
گناوه ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 23/1/86 داخلی.اجتماعی.شهرسالم.
ستاد شهر سالم گناوه با فراخوان عمومی روز پنجشنبه،ساحل این بندر را که پس از حضور بیش از یک میلیون مسافر و گردشگر در ایام تعطیلات نوروز آلوده به انواع زباله شده بود، پاکسازی کرد.
مسوولان و کارکنان دستگاههای اجرایی شهرستان گناوه به همراه دانش آموزان، فرهنگیان،نیروهای شهرداری و اعضای جمعیت هلال احمر،صدها کیسه حاوی زباله از ساحل این بندر جمع آوری کردند.
اداره حفاظت محیط زیست گناوه که رییس آن دبیرستاد شهرسالم است با تامین کیسه های مخصوص حمل زباله که شعارهای مختلفی در راستای حفظ محیط زیست روی آنها نوشته شده بود، مردم را به رعایت بهداشت محیط بویژه درساحل دریا که بزرگترین تفریحگاه شهر ساحلی گناوه است، دعوت کرد.
فرماندار گناوه در مراسم پاکسازی ساحل به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از اهداف مدنظر ما در این حرکت اجتماعی ترویج فرهنک بهداشت محیط و پیشگیری ازآلودگی اماکن عمومی شهرستان گناوه است که امروز مسوولان و مردم با مشارکت گسترده کمک بزرگی به تحقق این هدف کردند.
تیمور یزدانشناس افزود: امیدواریم مشارکت چشمگیر مسوولان و اقشار مختلف مردم بویژه نوجوانان و جوانان این شهرستان در پاکسازی ساحل به یک فرهنک عمومی تبدیل شود.
وی با اشاره به اینکه شهرستان گناوه امسال در ایام نوروز پذیرای بیش از یک میلیون و 700 هزار مسافر و گردشگر از نقاط مختلف کشوربود گفت: شهرداری به تنهایی قادر به نظافت شهر نیست و همه مردم ومسوولان در راستای فعالیت ستاد شهر سالم باید همکاری کنند.
وی از رسانه ها و اصحاب قلم خواست تا با فرهنک سازی ، مردم را تشویق به پاکسازی محیط زیست خود بویژه ساحل زیبای شهر کنند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه نیز گفت: پاکسازی ساحل یکی از ارکان بهداشت در جلوگیری از آلودگی سواحل و تخریب محیط اطراف آن است.
دکتر اردوان صداقت زاده با گرامیداشت هفته سلامت افزود: امیدواریم که آحاد جامعه در تمام طول سال به مسایل بهداشتی و سلامتی خود اهتمام جدی ورزند.
سواحل ماسه ای شهرستان گناوه درشمال استان بوشهر یکی از زیباترین سواحل جنوب کشور است که همه ساله عده بیشماری از هموطنان برای سیاحت و ورزشهای آبی از جمله شنا به این منطقه مسافرت می کنند.
637/681/675 شماره 264 ساعت 02:13 تمام انتهای پیام C23.13-02-55
۰ نفر