۲۳ فروردین ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 4735179
T T
۰ نفر
....................................................................
بیرجند ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 23/01/86 داخلی.اجتماعی.فرهنگی.هنری.جشنواره.تئاتر.تک.
دبیر سومین جشنواره سراسری تئاتر "تک" گفت: 312 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره در بیرجند ارسال شده که از این تعداد 16 اثر به این جشنواره راه یافتند.
حسین فرخی روز پنجشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: 16 نمایش مزبور در بخش مسابقه و دو نمایش منتخب اولین و دومین دوره جشنواره تئاتر تک هم در بخش ویژه به روی صحنه می روند.
وی افزود: در سومین جشنواره تئاتر تک، استان خراسان جنوبی با سه نمایش و استانهای ایلام، سمنان، تهران و شهرستان کرج هرکدام با دو نمایش بیشترین حضور را دارند.
وی آثار راه یافته به این جشنواره را مربوط به شهرستان های تهران، کرج، سمنان، شاهرود، ایلام، دهلران، خمین، کرمان، گرگان، قروه، بوشهر، فردوس، قاین و بیرجند ذکر کرد.
او گفت: آثارمزبور دردو سالن "الغدیر" و سالن "آمفی تئاتر دانشگاه صنعت و معدن" بیرجند به نمایش گذاشته می شود.
وی افزود: موضوع آثار ارائه شده به جشنواره درباره فرهنک ملی، فرهنک جغرافیایی هر منطقه، سال پیامبر اعظم (ص )، مسائل اجتماعی جامعه، تاریخ اسلام، دفاع مقدس و عاشورا می باشد که بیشترین موضوع مربوط به دفاع مقدس است.
عضو هیات مدیره کانون کارگردانان خانه تئاتر کشور افزود: حدود 100 نفر از هنرمندان، بازیگران و مسوولین کشور در این جشنواره شرکت می کنند.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی استعداد جوانان هنرمند برای ارتقای سطح علمی هنر و حرکت عوامل هنری به سوی نوآوری و خلاقیت ذکر کرد.
فرخی گفت: 85 درصد عوامل اجرایی جشنواره را نیروهای جوان و مابقی را میانسالان بین 30 تا 35 سال تشکیل می دهند.
وی افزود: به نمایش برگزیده اول این جشنواره دیپلم افتخار و تندیس طلایی جشنواره، به نمایش دوم دیپلم افتخار و سه سکه بهار آزادی، و به نمایش سوم دیپلم افتخار و سه ربع سکه بهار آزادی اهدا می شود.
سرپرست حوزه هنری استان خراسان جنوبی هم گفت: سومین جشنواره سراسری تئاتر "تک نفره" از 25 تا 28 فروردین ماه در شهرستان بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی برگزار می شود.
اسماعیل فلاح افزود: این نخستین رویداد تئاتری در سال جدید است که با حضور 18 گروه نمایشی از سراسر کشور در دو بخش مسابقه و ویژه برپا می شود.
7216/664/659 شماره 535 ساعت 55:19 تمام انتهای پیام C23.19-55-44
۰ نفر