۶ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4706332
T T
۰ نفر

معاون وزیر خارجه:

۶ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4706332
آمریکا باید حق ایران را در توسعه هسته ای بپذیرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/06 سیاسی.ژاپن.ایران.آخوندزاده توکیو- تلویزیون سراسری ژاپن (ان.اچ.کی ) روز جمعه گزارش داد: معاون وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که آمریکا برای آغاز مذاکرات مستقیم با این کشور باید در وهله نخست حق ایران در توسعه هسته ای را بپذیرد.
به گزارش ایرنا از توکیو، محمد مهدی آخوندزاده در مصاحبه اختصاصی با این شبکه تلویزیونی ژاپن و با استناد به قصد باراک اوباما رییس جمهور منتخب آمریکا برای برقراری مذاکرات مستقیم با ایران ، این مطلب را بیان کرده است.
آخوند زاده خاطرنشان کرد: ایران فقط در صورتی مذاکره مستقیم با آمریکا را می پذیرد که آمریکا حق این کشور را در توسعه هسته ای خود بپذیرد.
وی اضافه کرد: هیچ کشوری نمی تواند مردم ایران را از دستیابی به توسعه ملی این کشور بازدارد.
محمد مهدی آخوندزاده معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی کنیچیرو ساسائه همتای ژاپنی خود روز چهارشنبه برای شرکت در هجدهمین نشست مشترک کمیته مشورتی سیاسی ایران و ژاپن وارد توکیو شد.
آخوند زاده در مدت اقامت خود علاوه بر شرکت در کمیته مشورتی سیاسی و دیدار با همتای ژاپنی خود با هیروفومی ناکاسونه وزیر امور خارجه ژاپن، نیز دیدار و در مورد مسایل مورد علاقه دو کشور از جمله مسایل دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی گفت و گو و تبادل نظر کرد.
آساق 1184**1527**280***شبک شماره 383 ساعت 23:41 تمام
۰ نفر