۶ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4705968
T T
۰ نفر
..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/06 سیاسی.غزه.اسرائیل وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب موافقت خود را با گشوده شدن یک روزه گذرگاه های میان سرزمین های اشغالی و نوار غزه برای عبور محمومه کمک های بشردوستانه اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس ، دفتر وزارت جنگ رژیم اسرائیل پنجشنبه شب خبر داد: گذرگاه های میان اسرائیل و نوار غزه روز جمعه باز خواهد شد.
براساس این بیانیه، این گذرگاه ها برای عبور کمک های بشردوستانه ضروری به نوار غزه روز جعمه باز می شوند.
به گفته شبکه تلویزیونی اسرائیل، این تصمیم به دنبال اعمال فشارهای بین المللی بویژه ازسوی مصر اتخاذ شده است.
مصر پیش از سفر تسیپی لیونی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به قاهره، به تل آویو درباره پیامدهای هرگونه اقدام نظامی برای اشغال نوار غزه هشدار داد.
این درحالی است که ایهود باراک وزیر جنگ و لیونی که نتوانسته اند نگرانی خود را از حمله های گروههای فلسطینی به مناطق صهیونیست نشین مخفی نگاه دارند با حالت منفعلانه گفته اند حماس تصور نکند تمایل اسراییل به تمدید آتش بس از روی ضعف است.
باراک در گفت و گو با شبکه دوی تلویزیون رژیم صهیونیستی گفته است: آتش بس بین اسراییل و حماس باعث کاهش تعداد موشک های شلیک شده از سوی غزه به شهرک های اسراییلی نشین شده است.
وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز در نشست اخیر حزب کادیما با اعتراف به استیصال این رژیم در برابر مقاومت فلسطینی اعلام کرد ارتش اسراییل باید وضعیت کنونی در جنوب ( سرزمین های اشغالی ) را تغییر دهد.
لیونی امروز برای انجام گفت و گو در مورد اوضاع غزه و مساله تمدید آتش بس با حماس با حسنی مبارک رئیس جمهوری مصر دیدار کرد.
شبس **مترجمام **2300** 1592 شماره 019 ساعت 01:56 تمام
۰ نفر