۲۷ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4697284
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/27 فرهنگی.شاهرودی.ائمه اطهار.مجمع جهانی تهران- رئیس قوه قضاییه در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای مجمع اهل بیت (ع) با اشاره به تحولات جهانی به خصوص در جهان اسلام تاکید کرد: شرایطی فراهم شده است که ما باید برنامه ریزی اصولی برای شیعیان و دیگر مسلمانان داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محمود هاشمی شاهرودی که سه شنبه شب و همزمان با فرارسیدن عید غدیر در میان جمعی از دست اندرکاران مجمع اهل بیت (ع) سخن می گفت، افزود: سیره ائمه در بعد فقهی و هم در بعد اجتماعی و سیاسی مکمل یکدیگر است.
وی با بیان اینکه تحقیقات اهل تشیع در زمینه های مختلف بی نظیر بوده است، افزود: تمدن اسلامی از تمدن های دیگر خیلی جلوتر بوده و امروزه نیز با تمدن های دیگر قابل مقایسه نیست.
وی در مورد عملکرد مخالفان اهل بیت (ع) با بینش و منش راستین ائمه اطهار گفت: وقتی آنها نمی توانستند با روش ائمه اطهار مقابله کنند، به کارهایی چون به آتش کشیدن کتابخانه ها روی می آوردند.
آیت الله شاهرودی با اشاره به این که وظیفه ائمه اطهار حفظ اسلام و ارزش های اسلامی بوده، گفت: یکی از وظایف امامت حاکمیت اسلامی است و امروز این مهم به مرجعیت شیعه رسیده است.
وی افزود: تاریخ مرجعیت، تاریخی بسیار عظیم و پر افتخار است و این عظمت شیعه است که امروز به بار نشسته و در بعد سیاسی اش در جهان امروز پیروزی اسلام بر جهان کفر را شاهد هستیم.
آیت الله شاهرودی با اشاره به عملکرد برخی گروهک ها چون القاعده و طالبان در زیر پا گذاردن برخی از اصول اسلامی، گفت: شرایط امروز ما به شرایط ائمه اطهار تشبیه می شود، امروز با پیروزی انقلاب و صدور افکار و شعارهای انقلاب اسلامی، جهان اسلام خود را در بیشتر کشورهای غربی و استکباری چون آمریکا پیدا کرده و بر آنان غلبه می کند.
وی با بیان این که نه تنها در منطقه و کشورهای اسلامی بلکه در کشورهایی که مذاهب دیگر دارند اسلام به پا خواسته، افزود: امروز حرکت های اسلامی در کشورهای مسلمان آمادگی هر نوع مقابله با استکبار را دارند، این حرکت ها به گونه ای هستند که از انقلاب اسلامی و اندیشه های امام راحل و مقام معظم رهبری الهام گرفته شده است.
رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: اکنون شرایطی برای ما فراهم شده است تا برنامه ریزی درست برای شیعیان و دیگر مسلمانان انجام دهیم.
وی با اشاره به این که در تبلیغات و نحوه ارائه مجموعه کتاب ها، جزوات و نشریات، سایت ها و ماهواره ها باید سیره و روش ائمه اطهار مد نظر باشد ، افزود: عملکرد ائمه اطهار این بود که هم اصل اسلام و هم مذاهب مختلف اسلامی حفظ شوند.
شاهرودی گفت: آن ها ( مذاهب دیگر) هم معارف اسلامی دارند، با آن ها نه با رویکرد دشمنی بلکه باید با رویکرد صبر و حفظ حرمت برخورد شود و سعی گردد که به روایات ائمه اطهار نزدیک شوند.
وی با اشاره به اینکه برخی از حکام عرب خود را منتسب به اهل بیت معرفی می کنند، افزود: ائمه اطهار(ع) طوری کار کردند که هیچ گونه شائبه ای در عملکردشان نبود.
رئیس قوه قضاییه در پایان با اشاره به اینکه مقاومت و ایثار در مقابل نظام های سلطه گر، ذهن های دیگر مذاهب را متوجه شیعیان کرده است،گفت: عدالتخواهی، ظلم ستیزی و نترسیدن از کشته شدن در راه خدا از سیره ائمه اطهار (ع) بوده که باعث چنین تحولی شده است.
1537 شماره 006 ساعت 00:49 تمام
۰ نفر