۲۱ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4694871
T T
۰ نفر
.....................................................
رشت، خبرگزاری جمهوری اسلامی 21/09/87 داخلی.علمی.همایش.
همایش علمی فیزیک عصر روز پنجشنبه به مناسبت هفته پژوهش درسالن اجتماعات دانشگاه پیام نور گیلان واقع در رشت برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در این همایش یک روزه که از سوی دانشگاه پیام نور رشت برگزار شد، رییس و بیش از 500 نفر از دانشجویان و اساتید این دانشگاه شرکت داشتند.
"مهندس ایرج حسابی" فرزند پرفسورحسابی دراین همایش بااشاره به آموزه های اخلاقی زندگی این دانشمند ایرانی و پدر فیزیک نوین ایران گفت: ایران با بیش از ده هزار سال قدمت برخوردار از شخصیت های بزرگ بسیاری در عرصه علم و دانش است که توجه به این سرمایه های فرهنگی وتاریخی و معرفی آنان به دانشجویان و دانش پژوهان می تواند نقش مهمی در اعتلا و شکوفایی کشور داشته باشد.
وی اظهار کرد: متاسفانه امروزه بسیاری از مردم شناخت کافی از شخصیت های علمی و فرهنگی کشور ندارند و این درحالی است که حتی نام بسیاری از خیابان ها و مکان های مختلف و حتی اختراعات در دنیا به نام دانشمندان ایرانی مزین می شود.
وی با تاکید بر استفاده صحیح از نام های تاریخی و فرهنگی و ارج گذاری به شخصیت های علمی کشور را یکی از عوامل مهم تشویق جوانان برای رفتن به سوی علم و دانش و بهره مند شدن کشور از استعدادها و توان آنان عنوان کرد.
وی اظهار داشت: باید با بازگشت به گذشته و درس آموزی از نوع زندگی مردمان جای جای ایران زمین و شناخت از نوع ساخت و سازها و ابزاری های زندگی آنان، آنها را متناسب با روز مورد استفاده قرار داد.
وی ادامه داد: بسیاری از اختراعات و ساخت امکانات رفاهی در دنیا با بهره گیری از انواع سازه های مردمان قدیمی ایران زمین انجام می شود،اما ما امروز دل به دانش کشورهایی با سوابق ناچیز علمی و تاریخی سپرده ایم.
"مهندس حسابی" گفت: حتی در سخنان بزرگان دین نیز برتوجه به علم ایرانیان تاکید شده است و این نشان می دهد که مسوولیت ایرانیان در این زمینه بسیار سنگین است.
وی افزود: شخصیتی چون پرفسور حسابی معتقد بود که اگر می خواهیم این انقلاب اسلامی را نگه داریم باید روی پای خودمان بایستیم و اعتقاد داشت زندگی یعنی پژوهش و تحقیق است.
وی اضافه کرد: زندگی انسان هایی چون پرفسور حسابی برای دانشجویان و دانشگاهیان تحول ایجاد می کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره انتقاد آمیز از حراج خانه پرفسور حسابی از سوی بانک کشاورزی از مسوولان خواست تا در این زمینه اقدام لازم را انجام دهند.
وی افزود: بیش از سه دهه پیش پرفسور حسابی با دریافت 480 میلیون ریال وام از بانک کشاورزی منزل خود را به محلی برای پژوهش و تحقیق در آورد تا فرزندان این آب و خاک از آن بهره مند شوند اما به دلیل مشکلات قادر به پرداخت بدهی خود به بانک نبود.
وی اظهار داشت: هم اکنون این خانه که بدهی آن به بیش از یک میلیارد تومان رسیده است از طریق بانک کشاورزی در حال حراج است.
وی یاد آورشد: هرچند دکتر احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی از این موضوع اظهار ناراحتی کرده اند اما برای پیشگیری از حراج منزل باید اقدام عملی شودزیرا بانک کشاورزی با اقدامات حقوقی و قانونی این عمل را انجام می دهد.
وی یادآورشد: حراج این خانه از سوی بانک موجب آبروزی برای دولت و نظام می شود و باید جلوی این کار گرفته شود.
وی در این همایش از شخصیت پرفسور حسابی و نقش وی در پرورش دانشجویان و فعالیت های علمی و پژوهشی این دانشمند نامی ایرانی سخن گفت.ک/3 506/516/1552 شماره 398 ساعت 17:31 تمام
۰ نفر