۱۴ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4689992
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/14 سیاسی.خارجی.اوپک.ایران وین- سید محمد علی حسینی معاون حقوقی و بین الملل وزارت امورخارجه ایران عصر پنجشنبه با سلیمان الحریش مدیرکل صندوق اوپک در وین دیدار و گفت وگو کرد.
معاون وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با اشاره به سیاست های خارجی کشورمان از فعالیت های صندوق در جهت کمک به مردم فقیر کشورهای درحال توسعه بویژه مردم مظلوم فلسطین قدردانی کرد.
وی با اشاره به طرح ایجاد مراکز بین الملل جنوب - جنوب و نانوتکنولوژی در ایران ابراز امیدواری کرد که صندوق با حمایت های خود در فعالیت های این مراکز مشارکت کند.
حسینی همچنین با توجه به توانایی های فنی و مهندسی ایران برای صدور خدمات فنی و مهندسی گفت: صندوق از این ظرفیت ها برای اجرای طرحهای عمرانی در کشورهای در حال توسعه بیشتر بهره برداری کند.
مدیر صندوق اوپک نیز ضمن استقبال از توسعه همکاری با مرکز جنوب -جنوب تاکید کرد : شرکت های ایرانی برای فروش تجهیزات یا مشارکت در طرحهای عمرانی صندوق اوپک می توانند در مناقصه های صندوق شرکت کنند.
الحریش ابراز امیدواری کرد که در سفر آتی خود و هیات همرا ه به تهران زمینه های توسعه همکاری با بخش های دولتی و خصوصی ایران و همچنین با سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) مورد بحث و مذاکره قرار گرفته و چارچوب زمینه های همکاری تدوین شود.
صندوق اوپک توسط کشورهای عضو اوپک به منظور کمک به کشورهای درحال توسعه 33سال قبل تاسیس شد.
الحریش در این دیدار که علی اصغر سلطانیه سفیر ایران درآژانس بین المللی انرژی اتمی نیز حضور داشت ، گفت : صندوق اوپک به عنوان یک نهاد مستقل در کنار سازمان اوپک فعالیت می کند و برای کمک به کشورهای درحال توسعه جهت نیل به توسعه پایدار از طریق اعطای وام های کم بهره و کمک های بلا عوض تلاش می کند.
اروپام 1459**1443**2270** شماره 652 ساعت 19:45 تمام
۰ نفر