۱۴ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4689839
T T
۰ نفر
...............................................................
رشت، خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/09/87 داخلی.اقتصادی.کشاورزی.
معاون آب و خاک و صنایع وزیرجهادکشاورزی گفت: پتانسیل استان گیلان در خاک آن نهفته است و نباید هیچ سطحی از خاک این استان از کشاورزی خارج شود.
"دکتر فرید اجلالی" روز پنجشنبه در مراسم معارفه و تودیع روسای جدید و قبلی سازمان جهادکشاورزی استان گیلان در رشت افزود: بر خلاف تصور بعضی، کشاورزی موجب اشتغالزایی است و تغییر کاربری اراضی کشاورزی گیلان موجب افزایش بیکاری خواهد شد.
وی از آب زیرزمینی این استان به عنوان ثروت گیلان یاد کرد و اظهارداشت: این استان 890 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی دارد که تنها از 90 میلیون مترمکعب آن استفاده می شود.
"اجلالی" گفت: در سال جاری 150 هزارمیلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی وارد شده است ولی مجلس 21 هزارمیلیارد ریال برای پرداخت به خسارت بخش کشاورزی تصویب کرده است.
"سیدنصیر سیدمحمدی" رییس سابق سازمان جهاد کشاورزی نیز دراین مراسم از تاسیس ایستگاه کشت جایگزین، تهیه طرح کشت دوم، تهیه طرح جامع باغبانی و کشت آزمایشی زعفران به عنوان کارهای جدید در بخش کشاورزی استان گیلان نام برد.
وی خاطرنشان کرد: گیلان قابلیت تولید چهار میلیون تن محصولات کشاورزی در سال را دارد که این رقم هم اکنون 5/2 میلیون تن است که این کار نیاز به برنامه ریزی بیشتری دارد.
وی مهمترین طرح برای نجات کشاورزی فرسوده استان گیلان را ایجاد شرکت های تعاونی تولید و استفاده از تخصص کارشناسی در تعاونی های تولید به عنوان ناجیان کشاورزی علمی ذکرکرد و خواستار رفع مشکلات این تعاونی ها در جذب تسهیلات بانکی شد.
وی همچنین گفت:اعتبارات هزینه ای سازمان جهادکشاورزی گیلان از 82 میلیارد ریال در سه سال قبل هم اکنون به 180 میلیارد ریال افزایش یافته است.
"اردشیر روحی" رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی گیلان هم دراین مراسم گفت: استان گیلان استانی کشاورزی است و بقیه محورهای توسعه استان گیلان باید در کنار توسعه کشاورزی صورت گیرد.
وی خواستار همکاری تمامی مدیران برای ایجاد تحول در بخش کشاورزی گیلان شد.
یکی از کارشناسان سازمان جهادکشاورزی استان گیلان هم در این مراسم به نمایندگی از کارکنان و مدیران این سازمان با قرائت متنی خواستار برطرف کردن کمبود اعتبارات هزینه ای سازمان جهادکشاورزی گیلان شد.
دراین متن به مشکلات ناشی از تسهیلات بانکی اشاره و آمده است: این تسهیلات از یک سال قبل قطع و مشکلاتی برای تولیدکنندگان استان بوجود آورده است.
این مدیران از تامین آب کشاورزی استان گیلان به عنوان یک دغدغه، از عدم پرداخت خسارت برف و سرمازدگی به کشاورزان گیلانی و نبود صنایع و ماشین آلات کشاورزی به عنوان مشکلات بخش کشاورزی گیلان یاد کرده اند.
در این جلسه که معاون مالی و توسعه انسانی استانداری،جمعی از نمایندگان مجلس و مدیران و کارشناسان جهادکشاورزی استان گیلان حضور داشتند،"اردشیر روحی" قائم مقام این سازمان با حکم اسکندری وزیر جهادکشاورزی به عنوان رییس جهادکشاورزی گیلان منصوب و از خدمات "سیدنصیر سیدمحمدی" تقدیر بعمل آمد. ک/03 506/619/516/1552 شماره 499 ساعت 16:40 تمام
۰ نفر