۸ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4684120
T T
۰ نفر
......................................................................
زاهدان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 08/09/87 داخلی.سیاسی.عبادی.نماز.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: رفتار مناسب امام رضا(ع) با فرزندشان بهترین الگوی برخورد خانواده ها با فرزندان است.
حجت الاسلام و المسلمین "عباسعلی سلیمانی" در خطبه های نماز جمه این هفته در مصلی قدس زاهدان اظهار داشت: آن امام همام با عزت و احترام فراوان با تنها پسرشان برخورد می کردند.
وی افزود: هشتمین پیشوای شیعیان ضمن معرفی الگوی رفتاری مناسب زمینه امامت امام محمد تقی (ع) را نیز فراهم کردند.
او ادامه داد: این برخورد سبب شد تا مردم امامت جواد الائمه (ع) را با توجه به سن کم پذیرا باشند.
امام جمعه زاهدان به قسمت هایی از زندگی امام محمد تقی (ع) اشاره کرد و افزود: در خانواده امام رضا (ع) و در محافل شیعه، از حضرت جواد (ع) به عنوان مولودی پرخیر و برکت یاد می شد، چنانکه به گفته ابویحیای صنعانی و به نقل از امام رضا(ع) این مولودی است که برای شیعیان ما، با برکت تر از او زاده نشده است.
سلیمانی با اشاره به سن کم امام جواد (ع)در راه رسیدن به امامت گفت: درست است که دوران شکوفایی عقل و جسم انسان معمولا حد و مرز خاصی دارد که با رسیدن آن زمان، جسم و روان به حد کمال می رسند اما خداوند قادر حکیم، برای مصالحی، این دوران را برای بعضی از بندگان خاص خود کوتاه ساخته است.
وی بیان کرد: در جامعه بشریت از آغاز تاکنون افرادی از این قاعده عادی مستثنی بوده اند و در پرتو لطف و عنایت خاصی که از طرف خالق جهان به آنان شده است در سنین کودکی به مقام پیشوایی و رهبری امتی نایل شده اند. ک/2 7311/653/659 شماره 291 ساعت 15:25 تمام
۰ نفر