۷ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4683718
T T
۰ نفر
..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/07 اجتماعی.سازمان ملی جوانان.ازدواج ایلام ـ معاون رییس جمهور و رییس سازمان ملی جوانان کشور گفت: عزم ملی برای نهضت خانواده سازی و برپایی ازدواج جوانان در کشور لازم و ضروری است.
حجت الاسلام محمدجواد علی اکبری روز چهارشنبه در جشنواره مطلع عشق در محل سالن اجتماعات دانشگاه ایلام افزود: اکنون در جامعه با یک موضوع بسیار مهم و حیاتی به اسم جوانان و ازدواج آنان مواجه ایم که برای برپایی وآسان- سازی آن نیازمند همکاری مسوولان و مشارکت مردم است.
وی ادامه داد: اهمیت موضوع ازدواج بر کسی پوشیده نیست، زیرا اصل تشکیل خانواده یکی از مهمترین اصول اساسی در زندگی اجتماعی است که آثار و برکات مادی و معنوی در پی دارد.
وی گفت: در کلام الهی و اولیا خداوند جایگاه خانواده و امر ازدواج بسیار مقدس شمرده شده است و از تاسیس خانواده به عنوان تاسیس محبوبترین نهاد در نزد خداوند یاد شده است.
علی اکبری افزود: پیامبر اکرم (ص ) ازدواج را سنت خویش معرفی فرموده و ازدواج اتفاق بسیار مبارکی است که بنا به احادیث نیمی از دین افراد را تکمیل می کند و فضیلت برخورداری یاد خداوند با طهارت و پاکی را در انجام امر ازدواج جوانان عنوان فرموده اند.
وی افزود: بهترین وساطت، وساطت در امر ازدواج برای شکل گیری یک زندگی معرفی شده و دهها نمونه از این قبیل فضایل در خصوص امر مقدسه ازدواج در دین مبین اسلام مورد توجه قرار گرفته است.
وی گفت: ازدواج پیوندی است که به انبوهی از نیازهای فطری جسمی و روحی، جنسی، غریزی و دینی انسانها پاسخ می دهد و خداوند ازدواج را موجب آرامش روحی انسانها قرار داده است.
وی افزود: افراد مجرد در زندگی شکوفایی و طراوت ندارند و انس حقیقی را نمی فهمند و متوجه آزادی درون خویش نیستند به همین دلیل زندگی افراد مجرد بی برکت است.
معاون رییس جمهوری گفت: جمعیت کشور یک جمعیت جوان است زیرا اکنون حدود 25 میلیون جوان بین 14 تا 29 سال در کشور وجود دارد که بخش زیادی از این جوانان در آستانه و مهیا برای ازدواج هستند.
حجت الاسلام علی اکبری افزود: این پدیده جوان بودن جمعیت در کشور یک پدیده مبارک است که به برکت و لطف الهی با توجه به آن می توان آرمانهای بزرگی را برای کشورمان به همراه داشته باشد.
وی افزود: به همین دلیل باید باتوجه به جوان بودن جمعیت کشور برای آن تدبیر لازم اندیشیده شود زیرا سن جوانی سن انتخابهای بزرگ همچون هویت، اشتغال، ازدواج، تحصیل و مشارکت معنوی و اخلاقی در همین دوره جوانی است.
وی اضافه کرد:با بررسی دقیق بدون تردید مهمترین مساله جوانان ازدواج و تشکیل خانواده است که یک پاسخ به انبوهی از نیازهای جوانان است.
وی گفت: نکته دوم در جامعه پیچیدگی های زمان ما است که به لحاظ ساختار اجتماعی و گرفتاری به عوارض مدرنیته بسیاری از مسایل از جمله مسئله تشکیل خانواده، شهرنشینی، مهاجرت، سربازی، تحصیل، اشتغال ومسکن از جمله آن پیچیدگیهااست که تغییر نوع نگاه به زندگی باعث دشوار شدن آنها شده است.
وی گفت:در عصری که ما زندگی می کنیم اتفاق شومی در جوامع مختلف جهان روی داده که افرادی بدون توجه به حرمت خانواده، روابط آزاد و بی بند و بار بودن عفت و حرمت را قانون کرده و به آن دامن می زنند که این مسئله یک مصیبت بزرگ است که منجر به تخریب بنیاد خانواده در غرب می شود.
وی افزود:اساس خانواده براعتماد، حرمت و رعایت ضوابط است و اگر خانواده از هم بپاشد بدون شک آسیبهای اجتماعی زیادی به وجود خواهد آمد.
حجت الاسلام علی اکبری گفت: طی سالهای اخیر تهاجم فرهنگی از جوامع منحط غرب به سوی جامعه دینی ما از طریق اطلاعاتی نظیر شبکه های اینترنتی، ماهواره، لباس و مجلات به راه افتاده که این سیل خانمان برافکنی است که اگر بادقت و تشکیل ازدواج به هنگام برای جوانان و هوشیارسازی و بیدارسازی و کمک به اعتلای دینی آنان همراه نباشد باعث مشکلات زیادی در جامعه خواهد شد.
وی افزود:از دو سال گذشته تاکنون برنامه ملی ازدواج مورد بررسی سازمان ملی جوانان کشور قرار گرفته است که بامطالعه، تحقیق و بررسی در خصوص این فرآیند با کارشناسان، اساتید، مسوولان و علمای دین به بررسی همه جوانب آن پرداخته شده تا بتوان اولویت ازدواج جوانان در کشور فراهم شود.
وی خواستار بسیج شدن همه ظرفیتهای کشور در امر تحصیل ازدواج بهنگام جوانان شد و گفت: ظرفیتهای مردمی در درجه اول باید شکوفا شوند و زمینه لازم برای ازدواج آگاهانه، بهنگام، ساده و پایدار جوانان فراهم شود.
وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری مردم و مسوولان زمینه مناسب برای تحصیل امر ازدواج جوانان کشور فراهم شود.
7177/633/546 / 1645 شماره 661 ساعت 18:16 تمام
۰ نفر