۹ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4658041
T T
۰ نفر

مردم سوریه علیه تجاوز آمریکا خروشیدند

۹ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4658041
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/09 سیاسی.خاورمیانه.سوریه دمشق - شهر دمشق روز پنجشنبه شاهد تظاهرات اعتراض آمیز مردم علیه تجاوز اخیر آمریکا به البوکمال این کشور بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این تظاهرات دهها هزار دانش آموز، دانشجو، کارمند بخشهای خصوصی و دولتی، فعالان موسسات و انجمنهای حرفه ای و مدنی شرکت داشتند.
در جریان هجوم چهار روز پیش بالگردهای آمریکایی به یکی از روستاهای شهر البوکمال واقع در استان دیرالزور در عمق هشت کیلومتری خاک سوریه در منطقه مرزی این کشور با عراق، هشت شهروند ازجمله پنج عضو یک خانواده کشته و تعدادی مجروح شدند.
تظاهرکنندگان در حالی که پرچم سوریه و تصاویر بشار اسد رییس جمهوری این کشور را در دست داشتند، در میدان یوسف العظمه در مرکز پایتخت جمع شدند.
آنان پلاکاردهایی با خود حمل می کردند که حمله آمریکا به البوکمال و سیاستهای دولت کنونی آمریکا را محکوم می کرد. بر این پلاکاردها نوشته شده بود: آمریکا دولت تروریسم در جهان ، مرگ بر مزدوران آمریکا و اسراییل ، حمله آمریکا تروریسم دولتی سازمان یافته است، دولت بوش حامی تروریسم و نژادپرستی است.
تظاهرکنندگان همچنین با حمل پلاکاردهایی از جامعه جهانی خواستند دولت بوش را به علت ارتکاب جنایت در جهان بازخواست کند.آنها شعارهایی در محکومیت حمله آمریکا به البوکمال ، سیاستهای دولت بوش ، تایید اسد و تاکید بر پایداری سوریه در برابر سلطه جویی آمریکا سر دادند.
محمود الاحمد دانش آموز سوری به خبرنگار ایرنا گفت: وقت آن فرا رسیده که جلوی دولت آمریکا گرفته شود. کسانی که در البوکمال هدف قرار گرفتند به شهادت اهالی شهر غیرنظامیان بی گناه بودند.
وی این حمله را نماد تروریسم دولتی سازمان یافته آمریکا خواند.
یوسف العلی دانشجوی سوری هم گفت : اگر جامعه جهانی می خواهد با تروریسم مبارزه کند باید اول بوش را به عنوان سردمدار تروریسم و شر در جهان محاکمه کند.
وی افزود: دولت بوش در هشت سال گذشته فقط برای جهان شر، جنگ و مصیبت به ارمغان آورد، عراق را اشغال،بیش از چهار میلیون عراقی را آواره و منابعش را غارت کرد و در افغانستان نیز مرتکب جنایت شد.
به گفته العلی ، دولت بوش تجاوز صهیونیستی به لبنان در تابستان 2006 را طراحی و حمایت کرد اما مقاومت اسلامی بر آمریکا و رژیم صهیونیستی پیروز شد این دانشجو یادآور شد: دولت بوش عامل بحرانهای اقتصادی و مالی در جهان است و باید به علت ارتکاب جنایت علیه بشریت بازخواست شود.
نیروهای امنیتی سوریه به طور گسترده در اطراف سفارت آمریکا که با محل تجمع پنج کیلومتر فاصله داشت، مستقر شده بودند. با وجود این تدابیر، 10 دانشجو با نزدیک شدن به سفارت شعارهایی در محکومیت حمله آمریکا به البوکمال سر داده و از جامعه جهانی خواستند آمریکا را به علت این جنایت و سایر جنایات در جهان را زیر سوال ببرد.
آنان همچنین پلاکاردهایی در محکومیت جنایت نیروهای آمریکایی علیه غیرنظامیان در البوکمال در دست داشتند.
پلیس از بیم آنکه حضور این تعداد دانشجو تبدیل به موج جمعیت شود، بسرعت آنان را از محل دور کرد.
عدنان عبدالله از اهالی البوکمال در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : دانشجویان سوری این جنایت پلید را محکوم کرده و از جامعه جهانی تحقیق فوری درباره این تجاوز و محاکمه عاملان آن را می خواهند.
همچنین روز چهارشنبه صدها نفر از مردم البوکمال واقع در مرز عراق و سوریه در تظاهراتی ،تعرض آمریکاییها به این منطقه را محکوم کرده بودند.
عراقی های مقیم دمشق نیز بابر پایی تظاهراتی مشابه، خشم خود را از تجاوز آمریکاییها به یک کشور اسلامی و عربی نشان دادند.
خاورم **6 2131 ** 2312 ** 1553**1595**1577 شماره 537 ساعت 18:38 تمام
۰ نفر