۱۱ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4636110
T T
۰ نفر
..............................................................
بندرعباس، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/7/87 داخلی.فرهنگی.گردشگری.
مردم شهرستان بستک هرمزگان، عملیات احداث مجتمع آب درمانی "پردی" واقع در روستای فاریاب سنگوییه را با حمایت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری این استان آغاز کردند.
فرماندار بستک پنجشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا گفت: این مجتمع با مشارکت ساکنان روستای فاریاب با تاسیس شرکت تعاونی گلستان آبگرم و با حمایت و نظارت دولت احداث می شود.
مسعود قانعی فرد بیان کرد: ساکنان این روستا تصمیم گرفته اند با همکاری یکدیگر و جمع آوری سرمایه های کوچک، آبادی خود را به محلی برای گردش وسیاحت علاقه مندان به آب درمانی تبدیل کنند.
به گفته وی این مجتمع دارای پارک بازی کودکان، فضای سبز و ورزشی، مجتمع اقامتی روباز و سرپوشیده، حوضچه های ویژه استحمام عمومی واختصاصی وهمچنین درمانگاه است.
آبگرم پردی بستک از دیرباز بعنوان محلی جهت آب درمانی مورد استفاده مردم قرار داشته است.
در آمارهای ارایه شده بوسیله سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان آمده است: برای آغاز به ساخت این مجتمع در زمینی به وسعت چهارهکتار مبلغ 600 میلیون ریال بوسیله شرکت تعاونی گلستان آبگرم تامین شده است.
این سازمان اعلام کرده است: تکمیل آن نیاز به دو میلیاردو200 میلیون ریال سرمایه گذاری دیگردارد که از طریق ادامه کمک های مردمی عضوشرکت تعاونی یاد شده و پرداخت تسهیلات بانکی تامین می شود.
جاده دسترسی به مجتمع آب درمانی درحال ساخت پردی از توابع بستک چندسال قبل بوسیله سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان احداث شده است.
گزارش ایرنا حاکی است که سالانه چندین هزارنفر از ساکنان استان های فارس، هرمزگان وهمچنین کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای درمان به روستای فاریاب، بستک سفر می کنند.
مجتمع آب درمانی پردی روستای فاریاب سنگوییه ازتوابع بستک در45 کیلومتری محور بستک به لارستان در منطقه ای خوش آب و هوا قرار دارد.
شهرستان 60 هزارنفری بستک در180 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز هرمزگان واقع شده است.ک/3 512/667/675 شماره 316 ساعت 18:17 تمام
۰ نفر