۱۹ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4619587
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/06/19 کلیات.پاکستان .افغانستان اسلام آباد - رییس جمهوری پاکستان عصر سه شنبه در اولین نشست خبری مشترک خود با حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان بعد از انجام مراسم تحلیف ؟ بر ادامه مبارزه با تروریسم تاکید کرد .
به گزارش ایرنا ؟ اصف علی زرداری، با اشاره به مبارزه با تروریسم گفت : دولت پاکستان طرحی جامع را برای مبارزه با تروریسم دارد که بر خلاف گذشته هم رییس جمهوری و هم مردم از آن حمایت می کنند.
وی افزود: پاکستان با همه کشورهای جهان همکاری می کند و هیچگاه در مسیر پیشرفت هیچ کشور دیگری قرار نمی گیرد.
رییس جمهوری جدید پاکستان همچنین درباره کشته شدن غیر نظامیان در حملات هوایی اخیر آمریکا در منطقه قبایلی وزیرستان شمالی گفت : اسلام آباد اعتراض خود را به اطلاع آن کشور رسانده ایم و اذعان می کنیم که این حملات در بین غیر نظامیان هم تلفات داشته و من به عنوان رییس جمهوری پاکستان از طرف مردم اعتراض خود را به این مساله اعلام می کنم در عین حال از جهانیان هم می خواهم تا به ما به عنوان قربانی تروریسم نگاه کند.
زرداری افزود باید صندوقی بین المللی برای قربانیان تروریسم تشکیل شود تا به بازسازی زندگی آنها کمک کند.
وی درباره سرنوشت مشرف نیز گفت تصمیم گیری درباره مشرف بر عهده مجلس ملی است.
ربیس جمهوری پاکستان افزود: حل مشکلات مردم و مقابله با چالشها از جمله گرانی و بهبود اوضاع اقتصادی از اولویتهای وی و دولت پاکستان است.
زرداری تصریح کرد که من از دولت می خواهم تا بازار را بر اساس عرضه و تقاضا تنظیم کند.
** خط لوله صلح در اولویت برنامه های دولت پاکستان است زرداری همچنین با اشاره به اهمیت انتقال گاز ایران به شبه قاره (خط لوله صلح ) تاکید کرد که با توجه به تلاش دولت پاکستان برای رفع کمبود انرژی گاز و برق در این کشور ، این طرح در آینده می تواند نقش مهمی و موثری در رفع مشکلات پاکستان داشته باشد.
** مردم هند و پاکستان خبر خوبی درباره کشمیر می شنوند زرداری افزود: مردم هند و پاکستان طی یک ماه آینده خبر خوبی درباره کشمیر می شنوند.
وی گفت : من از گفت و گوهای پشت پرده هند و پاکستان آگاهم و با توجه به این گفت وگوها ما پیش از آماده سازی حزب کنگره هند برای انتخابات این کشور، خبر خوبی را در این باره می شنویم.
** روابط با چین برای اسلام آباد بسیار با اهمیت است زرداری روابط با چین برای اسلام آباد را بسیار با اهمیت خواند و افزود: عمق روابط پاکستان و چین بر همگان روشن است و قصد دارم هفته آینده در اولین سفر خارجی به پکن بروم .
** پاکستان و افغانستان مشکلات مشترک را حل خواهند کرد رییس جمهوری پاکستان همچنین در ادامه سخنان خود با تقدیر از حضور حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان در مراسم تحلیف وی دراسلام آباد ؟ افرود: پاکستان و افغانستان همچون دوقلوهای به هم چسبیده هستند که از یکدیگر جدا نمی شوند زیرا هر دو از مشکلات مشترکی رنج می برند که باید با همت مسوولان دو کشور این مشکلات را حل کنند.
کرزی نیز در این نشست خبری افزود افغانستان در چالش مشترک برای صلح در منطقه و در دو کشور در کنار پاکستان است.
وی اظهار داشت :زرداری نه تنها در رابطه با مناسبات دو کشور بلکه در خصوص کل منطقه دیدگاهی باز و حسن نیت دارد که برای دستیابی به شکوفایی در پاکستان و منطقه لازم است شرایط و فضای آن فراهم شود و این کار هم جز با شکست تروریسم امکان ندارد.
رییس جمهوری افغانستان با اشاره به محور گفت و گوهای خود با همتای پاکستانی اش گفت پاکستان و افغانستان در زمینه تلفات جانی غیر نظامیان دو کشور که بر اثر حملات نیروهای آمریکایی و ناتو صورت می گیرد ، بسیار نگرانند.
کرزی تصریح کرد: هم اکنون دو کشور با یک مشکل و چالش روبرو هستند که امیدوارم مقام های پاکستان و افغانستان با کمک هم بتوانند امنیت و ثبات را دوباره به منطقه بازگردانند .
وی اظهار داشت : کابل و اسلام آباد متعهد شدند در مرزهای مشترک با تروریسم مبارزه کنند که دو کشور تاکنون مناسبات دیپلماتیک چندان دوستانه ای با یکدیگر نداشته اند.
آساق 235** شماره 799 ساعت 22:29 تمام
۰ نفر