۱ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4604850
T T
۰ نفر

اختصاصی ایرنا /

۱ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4604850
اجرای طرح تحول اقتصادی اقدامی بسیار خطیر است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/06/01 اقتصاد.اقتصادی .طرح تحول اقتصادی .باهنر نایب رییس مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت اجرای طرح تحول اقتصادی در کشور گفت : اجرای این طرح کاری بسیار بزرگ و خطیر است و به همین دلیل باید مراقب باشیم تا خدای ناکرده اشتباهاتی در جریان اجرای این طرح رخ ندهد.
مهندس محمد رضا باهنر عضو کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی در مجلس شورای اسلامی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: باید مطالعات سنگینی روی این طرح صورت گیرد تا هنگام اجرا از اتفاقات پیش بینی نشده ، جلوگیری به عمل آید.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی، ضرورت اجرای طرح تحول اقتصادی را تردید ناپذیر دانست و گفت : باید جزئیات این طرح عظیم که دارای محورهای مختلفی است ، بیشتر آشکار شود تا بتوان درباره ابعاد مختلف این طرح اظهار نظر کرد.
باهنر در ادامه به هدفمند کردن یارانه ها در طرح تحول اقتصادی اشاره کرد و افزود: باید مشخص شود که نقدی کردن یارانه ها با چه هدفی صورت می گیرد و قرار است یارانه ها به چه کسانی تعلق گیرد.
عضو کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: باید در این طرح مشخص شود که چه میزان از یارانه ها برای امور زیربنایی صرف می شود و چه مقدار از یارانه ها به سرمایه گذاری ها اخصاص خواهد یافت .
وی به خبرنگار ایرنا گفت :در آن صورت بهتر می توان نسبت به این مساله که طرح تحول اقتصادی تا چه حد در راستای سند چشم انداز 20 ساله کشور قرار دارد، اظهار نظر کرد. زیرا در حال حاضر فقط کلیات طرح در اختیار ما قرار دارد .
طرح تحول اقتصادی دارای هفت محور اصلاح نظام مالیاتی، اصلاح نظام گمرکی، اصلاح نظام بانکی، اصلاح نظام بهره وری، اصلاح نظام توزیع، اصلاح نظام ارزش گذاری پول ملی و هدفمند کردن یارانه ها است.
اقتصام 1610 شماره 124 ساعت 14:09 تمام
۰ نفر