۱ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4604805
T T
۰ نفر

کارنامه سی ساله ادبیات انقلاب

۱ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4604805
امیری اسفندقه : انقلاب اسلامی روحی تازه در شعر ما دمید ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/06/01 فرهنگی.ادبیات .اسفندقه.شاعر مرتضی امیری اسفندقه ، شاعرمعاصر گفت : شعر ما پس ازانقلاب اسلامی با الهام ازانفاس قدسی امام خمینی (ره ) و برکات انقلاب ، جان و روحی تازه گرفته و بارور گردید .
این شاعر و محقق ادبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود : انقلاب اسلامی ، صعود در شعر و سخن ما را به دنبال داشت ، به طوری که در طول سه دهه اخیر که از پیدایش انقلاب می گذرد ، شاهد به بارنشستن چهره هایی توانمند و صاحب سبک در شعر هستیم ، حقیقت مطلب این است که قدرتی این چنین درادبیات با حماسه بزرگی مانند انقلاب اسلامی امکان پذیر است .
امیری اسفندقه که مدیریت گروه فرهنگ و اندیشه رادیو فرهنگ را بر عهده دارد ، تصریح کرد : علاوه بر عرصه شعر ، در نثر هم پیشرفت محسوسی داشته ایم و آثار قابل عرضه ای با دربرگیری مضامین نو و ارزشی به وجود آمده است که خواندن حداقل یک بار آنها برای هر انسان علاقمند به ادب و اندیشه و عرفان ، مفید و ثمربخش است .
این شاعر با تاکید بر بازخوانی آثار تاثیرگذار ادبی در سی سالگی انقلاب اسلامی ایران ، اظهار داشت : بزرگداشت ادبیات انقلاب ، فروزان نگاه داشتن راهی است که از بزرگان شعر و مفاخر ادب پارسی برایمان به یادگار مانده است و برماست که در حفظ قداست آن کوشا باشیم ، فردوسی و مولوی و حافظ و دیگر بزرگان این سرزمین بزرگ ، از کیان ملی و عشق و ایمان و جوانمردی سخن گفته اند ، شعر انقلاب نیز با بهره گیری از ادب گرانسنگ پارسی ، از حقیقت و معنویت گفت و ارزشهای انسانی و ملی را اشاعه داد .
خالق کتاب شعر این شرحه شرحه خاطرنشان ساخت : از شاعرانی چون قیصر امین پور ، حسن حسینی ، سلمان هراتی ، علی معلم دامغانی ، علی موسوی گرمارودی ، طاهره صفارزاده ، علی رضا قزوه و سخنوران دیگری که امروز در شعر معاصر مطرح هستند ، می توان به عنوان فرزندان معنوی انقلاب یاد کرد.
مرتضی امیری اسفندقه متولد سال 1345 است و شعر را از پانزده سالگی آغاز کرده وشروع فعالیت ادبی اش ازخراسان بوده و ادب آموزی از شاعران ناموری چون زنده یاد احمد کمال ، ذبیح الله صاحبکار و محمد قهرمان بوده است .
وی همچنین مدتها به عنوان عضو انجمن ادبی -فرخ خراسان < فعالیت کرده است شماره 079 ساعت 12:28 تمام
۰ نفر