۲۷ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4601091
T T
۰ نفر

/اختصاصی ایرنا/

۲۷ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4601091
شمس: حاشیه های فوتسال نگران کننده است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/05/27 ورزش.فوتسال .شمش سرمربی تیم ملی فوتسال ایران حاشیه های این تیم در آستانه رقابت های جام جهانی 2008 برزیل را نگران کننده دانست.
حسین شمس روز جمعه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه برخی مسائل پشت پرده مانع از تمرکز کادر فنی و بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران برای حضوری موفق در جام جهانی شده است.
مشروح گفت وگوی سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در ذیل آمده است : س : ارزیابی شما از رقابت های چهارجانبه تهران چیست ؟ ج: فرصت مناسبی بود تا تردیدهای کادر فنی تیم ملی فوتسال ایران درخصوص چند بازیکن برطرف شود.
س: به ترکیب ایده آل خود برای حضور تیم ملی در جام جهانی رسیده اید ؟ ج : اسامی 12 بازیکن تیم ملی قطعی شده است که پس از دیدارهای دوستانه تیم ملی مقابل اسپانیا ترکیب نهایی تیم ملی مشخص می شود ؟ س : آیا تیم ملی فوتسال اسپانیا با ترکیب اصلی خود به تهران سفر خواهد کرد ؟ ج : بر اساس آخرین گزارش ها؟ این تیم با 13 بازیکن اصلی خود برابر تیم ملی صف آرایی خواهد کرد.
س : از عملکرد بازیکنان در رقابت های چهارجانبه تهران راضی هستید ؟ ج : عملکرد بازیکنان در حد قابل قبولی بود اما دریافت گل برابر تمامی حریفان ؟ باعث بروز نگرانی هایی در کادر فنی تیم ملی شده است .
مشکل خط دفاعی تیم ملی فوتسال ایران ؟ ضعف کهنه ای است که سال هاست همراه این تیم بوده به طوریکه این امر باعث شده تا تیم ملی کشورمان نتواند در جام جهانی گذشته عملکرد خوبی داشته باشد.
س : چه راهکاری را برای رفع این نقیصه انجام خواهید داد ؟ ج : عملکرد کل تیم در رقابت های چهار جانبه تهران و بازی مقابل اسپانیا مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت تا تمرینات ویژه ای را برای برطرف کردن این مشکل اتخاذ کنیم . در صورتی که این معضل برطرف نشود تیم ملی کشورمان مشکلات فراوانی را در جام جهانی برابر حریفان صاحب نام جهان خواهد داشت.
س : در ماه های اخیر شایعاتی مبنی بر خصومت شخصی شما با رضا ناصری دروازه بان اسبق تیم ملی فوتسال ایران شنیده می شود؟ آیا این موضوع صحت دارد ؟ ج : به هیچ وجه ؟ این دروازه بان از نظر فنی مورد تایید کادر فنی تیم ملی نیست.
س : اما ناصری به عنوان بهترین دروازه بان سال ایران شناخته شده است ؟ ج : از نظر من نظرسنجی بهترین های فوتسال ایران معتبر نیست زیرا برخی افراد صلاحیت انتخاب بهترین های فوتسال را نداشتند.
جای بسی شگفتی نیست که من به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال ایران و هشتمین مربی برتر سال جهان در سال 2007 میلادی ؟ در این نظرسنجی حضور نداشتم.
متاسفانه برخی رایزنی ها تاثیر مستقیمی در انتخاب بازیکنان داشته است که این موضوع اعتبار این نظرسنجی را زیر سوال برده است ! س : اما ناصری عملکرد خوبی در لیگ برتر فوتسال ایران داشته است ؟ ج : به این موضوع اعتقادی ندارم . سال گذشته از 20 دروازه بان برتر کشور برای حضور در اردوی تیم ملی دعوت کردم که ناصری در جمع 10 نفر نخست قرار نگرفت. برای رفع تمامی شبهات ؟ از نزدیک نخستین دیدار تیم تام ایران خودرو مقابل پوشینه بافت قزوین در هفته اول لیگ برتر باشگاه های ایران را مشاهده کردم.
در این بازی ناصری بر روی هر پنج گل خورده تیم تام مقصر بود تا مدافع عنوان قهرمانی برابر حریف خود متوقف شود.
متاسفانه در این دیدار ناصری گل هایی را دریافت کرد که در تاریخ فوتسال جهان بی سابقه بود.
در این دیدار ؟ محمد گلزاده بازیکن کوتاه قامت تیم پوشینه بافت با ضربه سر توپ را وارد دروازه تام جای داد و اسماعیل عظیمی از پشت خط نیمه تیم خودی ؟ دروازه ناصری را باز کرد تا دیگر این دروازه بان جایی در تیم ملی نداشته باشد.
س : آیا تیم ملی فوتسال ایران در شهریورماه دیدار دوستانه ای برگزار خواهد کرد ؟ ج : تیم ملی فوتسال ایران نیاز مبرمی به برگزاری دیدارهای دوستانه در فاصله یک ماه مانده به جام جهانی دارد اما شرایط برای برگزاری این بازی ها فراهم نیست.
در حال حاضر رییس کمیته فوتسال رایزنی هایی را از طریق برانکو ایوانکوویچ و میروسلاو بلازویچ مربیان کروات اسبق تیم ملی فوتبال ایران انجام داده است تا موافقت کمیته فوتسال کرواسی را برای برگزاری دیداری دوستانه با تیم ایران جلب کند.
امیدواریم این بازی دوستانه در ماه آینده برگزار شود تا بازیکنان با سبک بازی جمهوری چک ؟ یکی از حریفان ایران در جام جهانی آشنا شوند.
همچنین مکاتباتی را با سفارت ایران در لیبی انجام داده ایم تا فیلم دیدارهای تدارکاتی تیم ملی این کشور را به کمیته فوتسال ارائه دهد.
س : آیا فدراسیون فوتبال پاداشی را برای قهرمانی تیم ایران در رقابت های چهارجانبه در نظر گرفته است ؟ ج: رییس کمیته فوتسال درتلاش است تا پاداشی را برای بازیکنان فراهم کند؟ متاسفانه ملی پوشان فوتسال برخلاف سایر رشته ها هیچ حقوقی را در زمان حضور خود در اردوی تیم ملی دریافت نمی کنند. این موضوع انگیزه بازیکنان را برای شرکت در اردوهای تیم ملی کاهش می دهد که امیدواریم فدراسیون فوتبال توجه لازم را بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران در آستانه جام جهانی داشته باشد.
س : چرا بر خلاف سال های گذشته اردوهای مقطعی را به جای اردوهای طولانی مدت برای تیم ملی در نظر گرفته اید ؟ ج : تجربه نشان داده است که اردوهای طولانی مدت برای بازیکنان ایرانی مثمرثمر نیست بلکه باید همانند سایر کشورها اردوهای مقطعی را برای آنان در نظر گرفت.
برگزاری منظم لیگ برتر باعث شده است تا ملی پوشان در مرز آمادگی قرار داشته باشند به طوریکه معتقدم قهرمانی ایران در رقابت های چهارجانبه تهران تنها به دلیل تمرینات منسجم تیم هاست که بازیکنان را در شرایط مطلوبی قرار داده است.
س : چقدر امید به راهیابی تیم ملی فوتسال ایران به مرحله دوم جام جهانی دارید ؟ ج : در صورت حمایت و کاهش حاشیه های تیم ملی می توان به راهیابی این تیم به مرحله یک چهارم پایانی جام جهانی امیدوار بود.
رقابت های فوتسال جام جهانی اوایل مهرماه امسال با حضور 20 تیم در برزیل آغاز خواهد شد.
تیم ملی فوتسال ایران در گروه چهارم این مسابقه ها با تیم های ملی اسپانیا ( قهرمان جهان )؟ لیبی (قهرمان آفریقا)؟ جمهوری چک و اروگوئه همگروه است.
ورزشی.9122 ** شماره 039 ساعت 10:37 تمام
۰ نفر