۲۴ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4599867
T T
۰ نفر
..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/05/24 فرهنگی.جشنواره.دفاع مقدس کرج ، آثار برتر نخستین جشنواره شعر دفاع مقدس روز پنجشنبه در باشگاه میلاد کرج مورد تقدیرقرار گرفت .
به گزارش ایرنا، مدیر کل بنیادحفظ آثارونشردفاع مقدس غرب استان تهران گفت 168 : اثراز 65 شاعر جوان به دبیرخانه این بنیاد ارسال شد که 16 اثر از میان آنها به عنوان برتر شناخته شد.
سرهنگ نادرادیبی افزود: مردم غرب استان تهران در طول هشت سال دفاع مقدس خدمات ارزنده ای به اسلام و انقلاب ارایه کرده اند که دوران دفاع مقدس مهتمرین و ملموس ترین آنهااست .
وی تصریح کرد: تمامی حماسه ها و خاطرات ان زمان باید به زبانهای مختلف هنری برای همگان بازگو شود و نقش رزمندگان اسلام دران دوران به ثبت برسد.
وی اضافه کرد: مانباید اجازه بدهیم که تاریخ بزرگ هشت سال دفاع مقدس ازبین رفته و به دست فراموشی سپرده شود وباید باهمکاری هنروران و مسوولان فرهنگی در ترویج فرهنگ دفاع و رشادت تلاش شود.
وی گفت : دوران دفاع مقدس نمونه هایی ازالگوهای انسانی را در خود جای داده است که امروزتنها می توان با زبان هنر آنها دردلها زنده کرد.
ادیبی افزود: استفاده از زبان هنر برای بیان ایثارگریها و رشادتهای رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس به نسلهای آینده راهکار مناسبی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
در این آیین با حضور شماری از شاعران و هنرمندان هدایا و لوح تقدیر به 16 اثر برتر این جشنواره داده شد.ک /2 561/7413/ 1645 شماره 367 ساعت 14:50 تمام
۰ نفر