۲۴ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4599856
T T
۰ نفر
..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/05/24 کابل ـ معاون کمیسیون مستقل طرح تحکیم صلح در افغانستان گفت که با افزایش نیروهای خارجی در این کشور، ناامنی ها در سطح کشور گسترش می یابد.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا،نجیب الله مجددی در گفت و گو با خبرنگاران تنها راه دستیابی به صلح را مذاکره میان طرفین درگیرها دانست.
وی تاکید کرد: طالبان فرزندان این سرزمین هستند، باید آنان را متقاعد ساخت که به جای مبارزه مسلحانه ، برای دستیابی به قدرت ، مبارزه سیاسی را انتخاب کنند.
قرار است آمریکا 10 هزار نیروی جدید با کمک متحدین خود به این کشور اعزام کند.
این مقام افغان ، فعالیت های نهاد مزبور را در جذب مخالفان مسلح به طرح تحکیم صلح موثر دانست و اظهار داشت که در سه سال اخیر حدود هفت هزار ناراضیان مسلح با دست بر داشتن از جنگ به دولت پیوستند که 30 درصد آنان اسلحه را به این کمیسیون تحویل دادند.
مجددی در عین حال اضافه کرد: با تلاش این نهاد 751 افغان از زندان کابل و نیز زندان نیروهای آمریکایی در افغانستان آزاد شدند.
به گفته این مقام مسوول از زندان گوانتانامو 53 زندانی آزاد و 35 نفر هم در حال حاضر زندانی هستند.
وی در مورد افزایش فعالیت مخالفین مسلح دولت تاکید کرد که گروه هایی در بدنه حکومت از شورشیان پشتیبانی می کنند و این امر مانع برقرار صلح و ثبات در کشور است .
کمیسیون مستقل طرح تحکیم صلح به دستور حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان برای کمک به پروسه صلح به مسوولیت صبغت الله مجددی رییس مجلس سنای این کشور ایجاد شده است. ;160# در این کشور علاوه بر گروه طالبان ، افراد حزب اسلامی حکمتیار و اعضای شبکه القاعده در جنوب ، شرق و جنوب غرب برای سرنگونی حکومت کابل در حال نبرد خونین با نیروهای دولتی و 65 هزار سرباز خارجی از 40 کشور می باشند.
آساق 1459**1158**332**2281** شماره 356 ساعت 14:27 تمام
۰ نفر