۱۱ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4589312
T T
۰ نفر

21 فیلم نامه برای تولید در حوزه هنری تصویب شد

۱۱ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4589312
...............................................
شهرکرد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/05/87 داخلی.فرهنگی.سینما.
مسوول امور شهرستانهای هنرهای تصویری حوزه هنری کشور از تصویب 21 فیلمنامه برای تولید در این نهاد فرهنگی خبر داد.
" مراد نظری " روز جمعه در پایان کارگاه تخصصی فیلمسازان جوان منطقه3 کشور در کوهرنگ در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون 200 فیلمنامه و طرح از استانهای مختلف برای تصویب به مرکز هنرهای تصویری حوزه هنری رسیده و با توجه به بودجه اختصاص یافته از بین 40 تا60 درصد این فیلم حمایت می- شود.
نظری اظهارداشت : راهبرد مرکز هنرهای تصویری حوزه هنری آموزش مبتنی بر تولید فیلم به جوانان و فیلمسازان جوان استانهای مختلف کشور است.
وی تاکید کرد: در تولید فلیم هایی با مضامین دینی، از فیلم هایی که طرح مسایل دینی را به صورت غیر مستقیم و به صورت هنری بیان می کنند حمایت می شود،چرا که فیلم های تولیده شده در این تاثیرگذار و سینمای تاثیرگذار مثبت خواهد بود.
نظری بیان کرد:فیلمنامه و طرحهای فیلمسازان نیز پس از بررسی در مدرسه تخصصی فیلم ثبت و به صورت بانک اطلاعات درمی آید.
مسوول کمیته شهرستانهای جشنواره فیلم رویش کشور اظهار داشت:پنج دوره آموزشی برای ارایه آموزشهای تخصصی برای تولید فیلم های جوانان در کشوره با حضور فیلمسازان مطرح کشور از سوی حوزه هنری راه اندازی شده است.
کارگاه آموزشی تخصصی فیلم سازان جوان منطقه 3 کشور در هتل کوهرنگ شهرستان کوهرنگ چهارمحال وبختیاری با حضور 30 فیلم سازان جوان از استانهای فارس،اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان و بوشهر به مدت دو روز به میزبانی منطقه گردشگری کوهرنگ برگزار شد.
این کارگاه آموزشی با حضور" مهرداد اسکویی " و " محمد شیروانی " از فیلم سازان مطرح و مولف کشور در زمینه فیلم مستند و داستانی ویژه جشنواره رویش برگزار شد.
شهرستان کوهرنگ چهارمحال وبختیاری یکی از مناطق بکر ایران سرچشمه سه رود بزرگ کارون ، دز و زاینده رود و رودهای بازفت است.
کوهرنگ دارای بیش از 67 هزار نفر جمعیت عشایری است و بافت عشایری این منطقه هنوز حفظ شده است.ک/3 7359/671/659 شماره 334 ساعت 19:11 تمام
۰ نفر