۲۰ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4574150
T T
۰ نفر

مشکل قانونی احداث سینما در یاسوج برطرف شد

۲۰ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4574150
..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/04/20 فرهنگی.سینما.استانی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکل قانونی که برای راه اندازی سینما در تالار فرهنگ شهر یاسوج وجود داشت با ابلاغ بخشنامه جدید وزارت ارشاد برطرف شد.
'ناصر رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود: تالار فرهنگ شهر یاسوج در داخل محوطه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار دارد و همین علت ، ما را برای راه اندازی سینما توسط بخش خصوصی با مشکل مواجه کرده بود.
وی توضیح داد: بر اساس بخشنامه جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، واگذاری سالن های مجتمع های فرهنگی و هنری اداره های ارشاد برای راه اندازی سینما بلامانع اعلام و این مشکل ما نیز برطرف شد.
به گفته وی، هم اینک مراحل تنظیم قرارداد برای ارایه فراخوان مزایده جهت واگذاری سالن مجتمع فرهنگ به بخش خصوصی برای راه اندازی سینمادر حال انجام است و هماهنگی های لازم با واحد ذیحسابی و نماینده دیوان محاسبات نیز صورت گرفته است.
معاون اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، درباره وضعیت سینما در گچساران نیز گفت:دراین شهربخش خصوصی با دریافت تسهیلات اقدام به ساخت یک سینما کرده است.
وی یادآورشد: در دهدشت نیز متولیان سینما دنا با دریافت تسهیلات در حال بهسازی سینما هستند که تا کنون 50 درصد پیشرفت داشته است.
به گفته رضایی، شهرداری یاسوج نیز با همکاری معاونت سینمایی وزارت ارشاد در حال طراحی واحد تجاری فرهنگی آزادی برای شهر یاسوج است و هنوز ساخت آن شروع نشده است.
او با اشاره به اینکه با مسایل فرهنگی موجود در جامعه رویکرد عمومی مردم به سینما کاهش یافته است، گفت: با اینحال مسوولان فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش دارند با راه اندازی سالن های سینما مردم و بخصوص جوانان و نوجوانان را به سمت برنامه های فرهنگی سوق دهند.
هیچ سالن سینمایی هم اکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد فعال نیست.
شماره 405 ساعت 16:59 تمام
۰ نفر