۱۴ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4569041
T T
۰ نفر
..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/04/14 سیاسی.اجتماعی .نماز جمعه تهران امام جمعه موقت تهران طرح تحول اقتصادی دولت را گامی بزرگ و مهم توصیف کرد و بر همکاری تمامی آحاد مردم برای اجرای این طرح تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ، آیت الله احمد جنتی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران، شروع طرح تحول اقتصادی از سوی ریس جمهوری یک اقدام شجاعانه و فوق العاده ارزیابی کرد .
وی افزود: سال ها بود که روسای جمهوری پیشین نیز در این فکر بودند و همه می دانستند که سه دهک بالای جامعه، 70 درصد یارانه ها را می بلعند و دهک های پایین و نیازمندان خیلی نمی توانستند از یارانه ها بهره مند شوند.
این ظلم روشن بود.
جنتی از اقدام رییس جمهوری به عنوان دل به دریا زدن نام برد و گفت: دکتر احمدی نژاد طرح تحول اقتصادی را مطرح کرده که باید به وی کمک کرد.
این واقعا دل به دریا زدن و کار بسیار مهمی است که باید همه رییس جمهوری را یاری کنند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران، تصریح کرد: این طرح همانند سهمیه بندی بنزین قابل اجرا است البته این کاری بهتر و بالاتر است که باید بدور از شتاب و مرحله بندی اجرا و به مردم نیز اطلاع رسانی شود.
جنتی در سخنان خود همچنین بر ضرورت همکاری همه مردم در مبارزه با فساد اقتصادی تاکید کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در فرمان هشت ماده ای بر مبارزه بر فساد اقتصادی تصریح کرده اند که در این مبارزه نیز باید همه دستگاه ها کمک کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش تحقیق و تفحص از قوه قضاییه، افزود: مساله تحقیق و تفحص از قوه قضاییه برای اولین بار به این شکل اتفاق افتاد و بلوایی را برپا کرد.
امام جمعه تهران با بیان اینکه بنده از ابتدا به این کار خیلی خوشبین نبودم، افزود: صداقتی در سیمای بعضی از این افراد که خیلی اصرار بر انجام این تحقیق و تفحص داشتند، نمی دیدم .
جنتی یادآور شد که در این تحقیق و تفحص از فردی که دارای سوء سابقه مالی و متهم بوده دعوت به همکاری می کنند که در این تحقیق اسنادی که اصلا ربطی به قوه قضاییه تداشته و یا اسناد سری و فوق سری بوده در اختیار آنها قرار می دهند که آنها نیز در 40 هزار صفحه اسناد را جمع آوری می کنند.
دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: آنها این اسناد را در 9 نقطه در کشور مخفی می کنند که 4 نفر از آنها، هم قسم می شوند که اگر این گزارش در مجلس قرائت نشود، افشا کنند.
جنتی ادامه داد: هم اکنون که این موضوع بررسی شده، نشان می دهد که موضوع بیش از قوه قضاییه و تحقیق و تفحص است. این مساله ، مساله ریشه دار نظام و زیر سوال بردن نظام و بیرون کردن مردم از میدان است.
وی تاکید کرد: این مسلم است که راز بقا و دوام نظام جمهوری اسلامی ایران در 30 سال گذشته و قدرت مقابله با همه توطئه ها، حمایت مردم و وحدت کلمه دولت، مردم و نظام است که اگر این را از ما بگیرند، همه چیز از بین خواهد رفت .
خطیب این هفته نماز جمعه تهران، ادامه داد: این افراد تلاش داشتند که این کار را انجام دهند.
جنتی تاکید کرد که برخی شایعه ها در جامعه وجود دارد که نباید به آنها توجه کرد، قوه قضاییه وارد کار شده است که امیدواریم این کار را بی عیب و نقص انجام دهد و اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.
وی همچنین این موضوع را بسیار سنگین و ناراحت کننده در کشور توصیف کرد که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران سابقه نداشته است.
امام جمعه موقت تهران در بخشی دیگر از سخنان خود به صدمات ناشی از سرما زدگی و خشکسالی در کشور اشاره کرد و گفت: خداوند در قرآن مجید به مسلمانان می فرماید که ممکن است ناامنی ، فقر و گرسنگی بر شما حاکم شود ، ما شما را آزمایش می کنیم .
وی گفت: سرمازدگی و خشکسالی بسیار ی از درختان را از بین برده و خسارات مالی به مردم وارد کرده است که آثار این صدمات به این زودی از بین نمی رود .
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: در کنار خسارات فراگیر خشکسالی و سرمازدگی در کشور ، مشکل تورم بین المللی نیز وجود دارد.
جنتی همچنین به تحریم ها و فشارهای اقتصادی علیه ایران اشاره کرد و گفت: در مقابل مشکلات باید صبور بود، خداوند بشارت داده است که صبر کنید و مشکلات را تحمل کنید البته معنای آن این نیست که بنشینیدو کاری انجام ندهید. نظام و مسولان صادقانه در خدمت مردم هستند و رهبر معظم انقلاب بر اقدامات و فعالیت ها نظارت دارند.
وی افزود: گناه این وضعیت را به گردن کم کاری دستگاه ها نیندازید ، باید تلاش کرد که این مشکلات کاهش یابد تمام مشکلات قابل حل است اما نیازمند همت، درایت تدبیر و عقل است.
وی همچنین مردم را به صرفه جویی انرژی بویژه آب و برق توصیه کرد و گفت: مطمئن باشید که اگر صرفه جویی را انجام دهیم این مشکل در کشور از بین خواهد رفت.
حطیب این هفته نماز جمعه تهران افزود: اگر صرفه جویی در برق انجام شود صنایع نیز متوقف نخواهد شد بیش از اندازه ما در کشور برق و آب مصرف می کنیم ، اسراف گناه است. بجز صرفه جویی باید نهی از مصرف اضافی کرد. گفته می شود که 40 درصد از مواد غذایی در ایران هدر می رود.
امام جمعه موقت تهران در بخشی دیگر از سخنان خود جان باختن کارگران ساختمانی در حادثه ریزش ساختمان در سعادت آباد تهران و تصادف اتوبوس مسافربری جاده قم را تاسف بار خواند.
جنتی همچنین از تلاش های نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر قدردانی کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یاد و خاطره شهدای هواپیمای ایرباس توسط ناو آمریکایی در سال 1367 را گرامیداشت.
سیام * 1336 ** 1701 شماره 267 ساعت 15:07 تمام
۰ نفر