۱۳ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4568698
T T
۰ نفر

در جمع خبرنگاران خارجی در مسکو

۱۳ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4568698
انتقاد رییس جمهوری روسیه از تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/04/13 سیاسی.روسیه.اروپا.ایران مسکو- رییس جمهوری روسیه از اعمال تحریم های اضافی اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرد.
دمیتری مدودیف در آستانه برگزاری اجلاس سران هشت کشوربزرگ صنعتی در ژاپن در جمع خبرنگاران خارجی در مسکو گفت: برای من تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم های جدید علیه ایران غیرقابل فهم است.
وی افزود: اگر با ایران در چارچوب های متفاوت به مذاکره می پردازیم ، از وضع تحریم های جدید علیه این کشور که باعث تحریک رهبران آن شود، باید خودداری کنیم.
رییس جمهوری روسیه گفت: در این زمینه در اجلاس اخیر سران روسیه و اتحادیه اروپا در منطقه خانتی مانسیسک با خاویر سولانا نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا و خوزه مانوئل باروزو رییس کمیسیون اروپا گفتگو کردیم.
مدودیف در مورد وضعیت پیرامون برنامه های هسته ای ایران گفت: روند حل و فصل این وضعیت در مواردی با پیشرفت و در برخی موارد راکد می باشد.
وی افزود:متاسفانه تلاش های کشورهای شرکت کننده در روند حل و فصل این مساله و آژانس بین المللی انرژی اتمی ،به راه حل مورد توافق همه طرفها منجر نشده است ولی این روند باید ادامه یابد.
رییس جمهوری روسیه گفت: باید حکومت ایران را به نشان دادن شفافیت برنامه های هسته ای خود و گفتگو در مورد فعالیت های هسته ای ایران در آینده تشویق کنیم.
وی افزود: مقامهای ایرانی باید اقداماتی که در آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد توافق قرار گرفته را بعمل آورند و در ان صورت تنش ها پیرامون وضعیت برنامه هسته ای ایران کاهش خواهد یافت.
مدودیف با تاکید بر ادامه حرکت در مسیر ارائه مشوقه های مثبت به ایران گفت: از اتخاذ تصمیمات مغایر با این سیاست باید بپرهیزیم.
اجلاس سران هشت کشورصنعتی از هفتم تا نهم ژوییه (17 تا 19 تیر ماه ) در منطقه هکایدو واقع در شمال ژاپن برگزار خواهد شد.
اروپام 355** 2242** شماره 543 ساعت 18:02 تمام
۰ نفر