۱۳ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4568631
T T
۰ نفر

علی آبادی :

۱۳ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4568631
هفت هزار میلیارد ریال در بخش ساخت و سازها سرمایه گذاری می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/04/13 بندرعباس - رییس سازمان تربیت بدنی گفت :سالانه حدود هفت هزارمیلیارد ریال در بخش ساخت و سازهای ورزشی استانی و ملی سرمایه گذاری می شود.
محمد علی آبادی پنجشنبه درگفت و گو باخبرنگار ایرنا در بندرعباس افزود: تا پایان امسال به مناسبت های مختلف 800 پروژه از جمله 15 پروژه ملی شامل ورزشگاه های با ظرفیت بالای 15 هزار نفر به بهره برداری می رسد.
رییس سازمان تربیت بدنی ادامه داد:از سال 57 تا سال 84 تنهایکهزارو 500 پروژه ورزشی در کشور ساخته شد درحالی که طی 2/5 سال گذشته تاکنون بیش از دو هزار و 200 پروژه احداث گردیده است .
معاون رییس جمهوری بیان کرد: باید به جایی برسیم که سرانه فضای ورزشی هر نفر از مردم به حدود دو متر مربع برسد وتاپایان سال آینده سرانه ورزشی از چهل سانتیمتر مربع فعلی به 90 سانتیمترمربع می رسد.
علی آبادی اضافه کرد:تاپایان دوره چهارساله دولت نهم مساحت فضاهای ورزشی کشور از دوبرابر نیز بیشتر خواهد شد،در واقع آنچه در تاریخ 80 ساله ورزش کشور ساخته شده معادل آن احداث و بهره برداری می شود.
وی ابرازداشت : در زمینه کسب مدال های مختلف 30 درصد رشد داشته ایم و علاوه بر آن درخیلی از رشته ها مثل تیراندازی با کمان ، قایقرانی و چند رشته دیگر حضور گسترده و پررنگی داشته ایم .
معاون رییس جمهوری گفت :احداث اماکن ورزشی طوری تقسیم بندی شده که می توانیم ادعا کنیم همه مقدمات لازم برای درخشش ورزشکاران با استعداد ساکن روستاها برای مدال آوری آماده است .
وی دراین زمینه به المپیاد ورزشی ایرانیان اشاره و بیان کرد: طبق اعلام کمیته برگزاری این رقابت ها طی دو روز گذشته تنها در رشته شنای نوجوانان تعدادی از رکوردها ارتقا پیدا کرد.
علی آبادی افزود: برای برگزاری المپیاد ورزشی ایرانیان در مرحله مقدماتی حدود هشت میلیون ورزشکاردرروستاها،شهرهای کوچک و بزرگ با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان 48 هزارنفر از بهترین هاانتخاب شدند و با اعزام به استان های مختلف دررده های سنی و رشته ها و ماده های مختلف ورزشی در حال برگزاری مسابقه هستند.ک /3 675/667/512 شماره 476 ساعت 16:27 تمام
۰ نفر