۳ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4535082
T T
۰ نفر
..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/03/03 امان - کمیته عالی مقابله با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در اردن از اقدام هتل های شهر امان در رد درخواست سفارت رژیم صهیونیستی نسبت به برپایی جشن خود در سالروز غصب فلسطین اشغالی قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا از امان ، هتل های اردن سال گذشته نیز با اتخاذ چنین تصمیمی مانع برپایی جشن این سفارت در یکی از این هتل ها شدند که سفارت این رژیم ناچار شد سال گذشته جشن خود را در محل این سفارت و امسال نیز در منزل سفیر اسراییل در امان برگزار کند.
کمیته عالی مقابله با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی روز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مدیریت هتل های اردن خطرناک بودن صهیونیست ها را درک می کند ، تا اینکه اردن همیشه زیر بار تلاش برای عادی سازی و تسلیم طلبی نرود و این رژیم در انزوا باقی بماند ، هرچند برخی دولت های عربی توافقات ظالمانه ای با این رژیم امضا کرده اند.
در این بیانیه با تقدیر از تلاش های احزاب ملی و مخالف ، سندیکاهای اصناف و سایر موسسه های ملی در اردن در برگزاری مراسم برای شصتمین سالروز غصب فلسطین آمده است: مشارکت وسیع مردمی در فعالیت های این احزاب و سازمان ها بر پایبندی ملت اردن به اصول ثابت ملی و تعهد خود به آرمان های عربی و اسلامی و در راس آن مساله فلسطین تاکید می کند.
روز پنجشنبه هفته گذشته ( 15 ماه مه 2008 میلادی برابر با 26 اردیبهشت ماه 1387 ) شصتمین سالروز اشغال فلسطین بود.
همزمان با این روز رژیم اشغالگر قدس مراسم جشن برپا کرد ، اما گروه های فلسطینی ، بخاطر تضییع حق خود یادواره شصتمین سالگرد فاجعه فلسطین را برپا کردند.
براساس آمار رسمی سازمان بین المللی امداد و اشتغال پناهندگان فلسطینی آنروا، تعداد یک میلیون و 900 هزار پناهنده فلسطینی در 16 اردوگاه فلسطینی (13 اردوگاه رسمی و 3 اردوگاه غیر رسمی ) در اردن را زیر پوشش دارد.
این درحالی است که به گفته فلسطینیان بیش از 60 درصد جمعیت 6 میلیونی اردن را فلسطینی تبارها تشکیل می دهند.
دولت اردن در سال 1994 میلادی در چارچوب پیمان وادی عربه رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت و با آن روابط سیاسی و اقتصادی برقرار کرد.
خاورم 240** 1392** شماره 342 ساعت 16:02 تمام
۰ نفر